Varför måste annonser listas i "nya inlägg"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför måste annonser listas i "nya inlägg"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varför måste annonser listas i "nya inlägg"?

Hej

Jag är lite irriterad över att den lysande funktionen "nya inlägg" mest innehåller annonser. Inget ont om annonser i sig men de får gärna listas i en separat lista istället. Nya inlägg betyder för mig just inlägg. Inte annonser..... Vill jag köpa eller sälja så letar jag istället bland just annonser
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Om du kolla på första sidan så är det bra uppdelat.

Senaste forums inlägg, senaste annonser och bloggar.

Kommentera

Ursprungligen postat av poipengustafsson Visa inlägg
      Om du kolla på första sidan så är det bra uppdelat.

Senaste forums inlägg, senaste annonser och bloggar.
      Var då? Om jag är på startsidan så finns där en länk under knappen Start som heter "Nya inlägg (exkl bloggar)". Klickar man på den så kommer man, som Mankan säger till en massa annonser bl a... Kan man anpassa den länken? Exempelvis till "Nya inlägg (exkl bloggar och annonser)" så vore det bra.

Kommentera

Min FS ser helskum ut i mobilen idag
        Ser startsidan normalt men trycker jag på något så kommer jag in på något vBullitin
        Ser helskumt ut
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Var då? Om jag är på startsidan så finns där en länk under knappen Start som heter "Nya inlägg (exkl bloggar)". Klickar man på den så kommer man, som Mankan säger till en massa annonser bl a... Kan man anpassa den länken? Exempelvis till "Nya inlägg (exkl bloggar och annonser)" så vore det bra.
          Men om du använder "Start-knappen" då? Då får du de 30 senast uppdaterade foruminläggen, de 30 senaste annonserna etc. såsom "Poipen..." skriver. Så gör jag 9 av 10 ggr...

Kommentera

Grejen med "Nya inlägg" är att du kan varje gång du besöker forumet se exakt vad som uppdaterats eller lagts till sedan sist. När du sedan "läst" färdigt kör du en "Markera forum som lästa" under knappen Forumåtgärder. På så vis får du varje gång du besöker endast nya inlägg oavsett om det är nya trådar eller nya inlägg i gamla trådar. Enligt mig det mest effektiva sättet att använda ett forum.

Jag stör mig inte nämnvärt på att annonserna tas med i Nya inlägg men visst vore det fint (och förmodligen enkelt) att ha valet precis som med "ex. bloggar" kunna slippa se blogginlägg, eller båda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
              Men om du använder "Start-knappen" då? Då får du de 30 senast uppdaterade foruminläggen, de 30 senaste annonserna etc. såsom "Poipen..." skriver. Så gör jag 9 av 10 ggr...
              Jo jag med... Men som Jon säger så kan man vässa sitt forumläsande, gör så ibland...

Kommentera

Visst kan man lösa detta. Dock är det lite lurigt att välja vad som skall ingå eller exkluderas då mångas åsikter går isär. Dvs en del vill se annonser och andra inte. En del vill se blogginlägg och andra inte. Osv.

Så, om man skall lägga till filtreringsmöjlighet för annonserna så behöver man bestämma om den befintliga "ex. bloggar" skall utökas eller om man skall lägga till en extralänk för "ex. annonser". Vad tycker ni? Det är typ 10 minuters jobb att genomföra när man bestämt hur man vill ha det.

Jag har haft lite planer på att göra det möjligt att man skall kunna konfigurera exakt vilka forumkategorier man vill se på startsidan men har väntat med det iom att vi planerar ett serverbyte samt uppgradering av forumprogramvaran. Jag hoppas att vi hinner med detta nu under hösten men jag har en del andra arbetsuppgifter som just nu behöver gå före.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ja, egentligen vill jag inte ha "designade" flöden sånt som finns på FB t ex och stryker oss medhårs... Tänka att bara få läsa såna nyheter som alltid bekräftar, blir ju fattigt och förljuget det också...

Men nu gällde det annonser, jag skulle hellre exponeras för diverse bloggar eftersom det är just inlägg kring fiske på något sätt, en vara till salu eller att köpa är av en annan art...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Visst kan man lösa detta. Dock är det lite lurigt att välja vad som skall ingå eller exkluderas då mångas åsikter går isär. Dvs en del vill se annonser och andra inte. En del vill se blogginlägg och andra inte. Osv.

Så, om man skall lägga till filtreringsmöjlighet för annonserna så behöver man bestämma om den befintliga "ex. bloggar" skall utökas eller om man skall lägga till en extralänk för "ex. annonser". Vad tycker ni? Det är typ 10 minuters jobb att genomföra när man bestämt hur man vill ha det.

Jag har haft lite planer på att göra det möjligt att man skall kunna konfigurera exakt vilka forumkategorier man vill se på startsidan men har väntat med det iom att vi planerar ett serverbyte samt uppgradering av forumprogramvaran. Jag hoppas att vi hinner med detta nu under hösten men jag har en del andra arbetsuppgifter som just nu behöver gå före.
                    Kollade lite i sökfunktionen, lägga till att kunna spara sökninhgar, en kategori för "vanliga inlägg", en för annonser och en för bloggar kanske hade gått?
                    Sen en snabbknapp till sin "sparade"sökning

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    140 visningar
                    0 gillar