Nappalarm till mobiltelefon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nappalarm till mobiltelefon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nappalarm till mobiltelefon?

    Finns det nåt sådant? Exempel, du skall byta tak på någons sommarstuga som ligger precis vid en sjö men det finns givetvis inte tid till att ställa sig å fiska på arbetstid, men ett glidtackel med en fet makrill skulle ju kunna ligga i under tiden man jobbar om det fanns/finns nåt sådant larm.

  • #2
    Haha, jag har tänkt samma tanke i ett par år nu
    Det borde tekniskt sett inte vara något problem alls, de enda sakerna som hindrar utvecklingen av elektroniska napplarm är köparnas villighet att betala (det lär säljas fler $10-larm än $100+ larm) och tillverkarnas villighet att prova nya saker.

    En sändare finns redan i de flesta napplarm och de tar ingen plats om man vill ha sändare med flera frekvenser. Man skulle kunna göra en wifi-hotspot som med vissa ekolod men de har ju väldigt begränsad räckvidd. Möjligheterna är oändliga men det är kreativiteten och villigheten att göra en chansning som hindrar.

    Se bara på ekolod, innovationen har fram till för bara några år sedan nästintill stått still där. Visst har de utvecklat tekniken att visa saker mer detaljerat, men allt annat har fått stå utanför. Och har de "introducerat" något nytt på skärmupplösningsfronten eller liknande så har det varit myrsteg som man fått betala snuskigt dyrt för även fast det omöjligt kan ha kostat nämnvärt för bolaget. Skärmstorleken är också något som de försöker övertyga oss kunder om att det är revolutionerande där en 5' kostar en femtedel jämfört med en 10'+. Skärmen kostar marginellt mer och koden för att öka upplösningen i programmeringen av mjukvaran är garanterat ingen raketforskning.

    Kommentera


    • #3
      Dags att ta fram en ny app som heter N-app!
      Jag tar provision för namnet och nån annan får göra grovjobbet.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #4
        I väntan på att det ska uppfinnas finns ju alltid receiver.

        Kommentera


        • #5
          Är väl bara gå dit vid rast och lunch. Övrig tid ska du väl jobba och inte prioritera fisket?
          Alumacraft så klart!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
            Är väl bara gå dit vid rast och lunch. Övrig tid ska du väl jobba och inte prioritera fisket?
            Nä, så fort larmet skulle gå skulle jag släppa allt å springa dit och kroka gäddan så den inte hinner svälja betet, inga problem. Sen så jobbar jag på ett sånt sätt att jag styr själv över mina raster och arbetstider på en liten firma med få anställda alla kompisar och ingen skulle ha nåt problem med att jag sprang iväg en kvart för att bända upp en gädda, tvärt om dom skulle följa med å kolla och tycka det va kul.

            Kommentera


            • #7
              Hitta ett larmsystem till slut, men 2300kr va lite dyrt och bluetooth har för dålig räckvidd, men annars verkar det va ett bra larm. https://youtu.be/IEVZAZY2d7w

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
              12 svar
              1 405 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
              15 svar
              1 147 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
              7 svar
              336 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...
              X