Fs nu efter senaste uppdateringen och den fd versionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fs nu efter senaste uppdateringen och den fd versionen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tycker den nya sida är seg och ger sämre information än tidigare. Layout och färgsättning är också träligt.

    Tycker heller inte om hur man når sina pm eller den chat funktion som met används.

    Kommentera


    • #12
      Själva forum uppdateringen tycker jag är till det bättre
      Färg och form struntar jag allvarligt talat i, däremot funkar det mycket bättre i mobil och på platta
      Bildalbumet var jag i stort sett aldrig inne i så där har jag inga synpunkter
      Tycker att det är lite lättare att navigera runt nu
      Men en tråd på startsidan med lite tips och tricks skulle inte vara så dumt

      Innehållet:
      På FS har jag lärt mig det mesta jag kan om hur jag pillar med och trimmar mina Ambassadeur rullar
      Jag har också hittat en del nya fiskespots (efter envist letande i gamla trådar)
      Besökte också ofta flugfiskedelen (tack Jock Scott mfl) mest för att bli lite peppad att binda några flugor eller ta med flugspö istf spinn ut i skärgården

      Det har varit stort fokus på prylar under hela tiden jag varit här (mest som läsare) men jag upplever att det var lite mer fokus på fisket förr i tiden
      Förstår att det är otacksamt att publicera sina fiskeplatser, men hur man fångar fisk är väl OK att dela med sig av
      Hos mig dalar intresset för prylar mer och mer, grejen med fiske är trots allt att komma ut och fiska och njuta av det hela oavsett fångst

      Kommentera


      • #13
        Forumet har definitivt blivit sämre tycker jag. Men jag tror inte att det här är början på slutet.

        Kommentera


        • #14
          Jag tycker att ungefär 99% av trådarna (räknar inte bloggar och sponsortrådar) nu för tiden antingen handlar om predatorfiske med kastdrag (wobblers/gummibeten m.m) och köp/sälj av prylar för den här sortens fiske. Inget av dessa intresserar mig nämnvärt så det gör mig lite jävig vid min dom, att det var bättre förr. Kanske skulle ledarna försöka ge sig på ett försök att promota annat än predatorfiske med kastdrag? Sportfiskarnas intresseorganisation borde väl lägga lika mycket krut på all sorts fiske och inte bara pusha gädda, abborre, gös och laxartade fiskar.

          Angående hastigheten efter uppgraderingen till nya versionen av forum-mjukvaran så har jag inga som helst problem, det går för mig snabbare än någonsin! Kanske för att jag använder mobiltelefonen till att ringa på mestadels och inte att surfa, det gör man på sin stationära dator som en riktig man

          Innan man dömer ut beslutet att uppgradera, med alla komplikationer som det medföljer, så kanske man först ska sätta sig in i varför forumet uppgraderades. Den gamla versionen var utdaterad och förmodligen också rent av osäker (eller rättare sagt mycket mer osäker än nya versionen) då det garanterat hittats buggar som kunnat utnyttjas av hackare.

          Alla programmerare med lite vett uppgraderar sina forum med jämna mellanrum och ibland finns det inget val än att göra en större uppgradering med en omarbetning från grunden, gör man inte det är man rent av dum.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
          12 svar
          1 405 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
          15 svar
          1 145 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
          7 svar
          336 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Sundström76  
          Arbetar...
          X