Lagom nivå på reklamen, värre med spam drive-by, borde finnas sätt att stoppa dom?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
blinkande banners
Collapse
X
-
Det är väldigt rimlig mängd reklam på sidan, iaf i form av blinkande anonser osv. Jag jobbar oxå med webtjänaster osv, det kostar skjortan att driva. Känns mäktigt att det går runt med den lilla mängd anonser som sidan har.
Hellre lite anonser och gratis än att det ska va en sluten community där man måste betala för att va me. Inte för att jag inte vill betala men det är så krångligt så det blir mycke mindre folk här då tror jag.
MEN i ärlighetens namn är de blinkande anonserna lite störande, om man kan sälja oblinkande anonser till samma pris så skulle jag hellre vilja ha dem.
Den här "featured reviews" eller vad den nu heter är jag kanske lite tvekssam till. Jag har fått uppfattningen att det är företag som skriver det de få gånger jag kikat in där, men det kan va fel. Om det är ett sätt att få in deg för drift och bergmans allmänna välbefinnande, så äre super fine för mig. Däremot kanske man kan tänka sig att informera att det inte är användare på fiskesnack som skriver dem, reviewsen asså. Det är en liten petitess, men jag tänkte att jag skulle komma med nåt konstruktivt.
Fiskesnack är sjukt bra, helt fantastiskt verkligen. Det är inget skämt alls hur mycket reklam det är. Helt otroligt hur mycket jag har lärt mig ba genom att tjuvläsa va andra har skrivit här.
Du gör ett grymt jobb bergman! (och ni andra som jobbar med detta, har inte ritkigt koll vilka det är)När drar vi?
Kommentera
-
Tyvärr har jag inte lyckats stoppa spammen till 100% men vi har iallafall stoppat massor hittils. De åtgärder vi infört är både en slags bildverifiering vid registreringen och dessutom har vi slagit på mailverifiering. Detta betyder att den spammen som trots detta kommer in på forumet är antingen manuellt inlagd av någon alternativt att spam-robotarna börjar bli grymt bra. Ett bra tips är att rapportera alla suspekta inlägg så fort ni kan. Och klicka inte på länkarna dom lägger in ... märker dom att folk klickar lär dom aldrig sluta.
De users som lägger upp spam raderas, deras Ip & mailadress spärras. Så mycket mer än så går tyvärr inte att göra.
När det gäller den blinkande reklamen så ska jag dra ner blinkfrekvensen på de banners som blinkar värst.
pepp-robert, om det är recensionsdelen du syftar på så var det tänkt att alla skulle lägga upp recensioner på sina prylar där. Dock så är det inte så många som gjort detta ännu så därför har en del personer (bla jag och Nikita) fyllt på med lite produkter från webben. Det vore kanonkul om recensionsdelen kom igång med lite seriösa recensioner från er members !C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag är kluven vart jag ska sitta på morgondagens premiär ismete tur. Ge gärna tips på vart ni hade satt...1 Foto
-
Kanal: Om Fiskesnack.com
2025-12-29, 19:08 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
100 svar
31 250 visningar