Enkla sökningar i forum som inte funkar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enkla sökningar i forum som inte funkar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Enkla sökningar i forum som inte funkar

    Jag har bekymmer med att göra vanliga sökningar i forumet. T.ex. "färna" ger för mig 0 resultat fast det finns massor med trådar om färna!!! Samma sak med andra vanliga ord. "Skåne" ger ett enda resultat! Likadant med "Kävlinge": bara ett resultat!

    Vad händer?
    Tight lines!
    CDan

    Proffs på att lära masken att simma.

  • #2
    åäö funkar inte i söktermer
    Non é pericoloso sporgersi

    Kommentera


    • #3
      Sökfunktionen på FS är sedan en modern (?) uppdatering överlag rent bedrövlig, som ett bibliotek med betongdörrar och utan belysning...

      Kommentera


      • #4
        Är herrn från kävlinge eller vill veta ngt om kävlinge / lödde å?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot
          CDan,
          sökfunktionen ha varit nere i flera år nu.
          Enda vettiga sökningen är att googla t.ex fiskesnack färna.
          Det är det jag gör med skillnaden att jag googlar efter "fiskesnack.com färna". För att det finns risk att man får flera icke relevanta resultat om man inte kör med ".com".

          Det tricket kör jag även för andra sidor som t.ex. Angling Direct. Ibland vissa produkter som inte finns på lager där kommer inte upp om man letar på vanligt sätt eller söker med deras sökverktyg. Men googlar man "anglingdirect.co.uk (produktnamn)" då får man träff!
          Tight lines!
          CDan

          Proffs på att lära masken att simma.

          Kommentera


          • #6
            Därefter, som allmän idé, man kan söka efter resultat som finns på en hemsida genom att googla (om vi säger att man vill googla på FS) t.ex. "site:www.fiskesnack.com färna"! Då söker Google bara på hemsidan "www.fiskesnack.com"!

            Men om man kan söka direkt på hemsidan man är intresserad av blir det lättare att kolla upp bland resultaten. Därför var jag intresserad av sökningsfunktionen här! Kanske Bergman kan hjälpa till med det!
            Tight lines!
            CDan

            Proffs på att lära masken att simma.

            Kommentera


            • #7
              Nä FS sökfunktion har kritiserats i massor och i olika tonlägen i ett par år utan resultat... ansvariga bryr sig uppenbarligen inte även om "biblioteksfunktionalitet" är viktigt. FS "uppdaterades" för ett par år sedan och det blev så dåligt att många frekventa fiskesnackare lämnade..

              Finns fortfarande äldre omfattande trådar av relevans även idag men de går knappt att hitta dem.

              Kommentera


              • #8
                Det har väl nu gått ett år ungefär sedan Sportfiskarna senaste gången sa att en uppdatering av sökfunktionen var på gång...och det var väl för femtielfte gången de sa så.

                Undrar förresten hur det gick med tjänsten av en "digitalt ansvarig" som förbundet utlyste i början av året? Om det anställdes någon sådan så verkar FS i alla fall inte ingå i arbetsuppgifterna...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                12 svar
                1 403 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                15 svar
                1 144 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                7 svar
                336 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...
                X