Serverinsamling!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Serverinsamling!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Serverinsamling!!

Såg i en tråd att Bergman har skaffat en ny vassare server som ju kommer att bli ett lyft för alla oss på FS

Fick då en ide om att vi kunde starta en frivillig insamling bland FS medlemmar där alla som vill och känner för det ger ett bidrag på valfri summa som Bergman kan använda att täcka delar av kostnaderna för den nya servern!!

Som bekant så bildar ju många bäckar små en stor å

Så är det några som hänger på denna ide??

Jag vet ju inte hur mycket han får in på reklam men det borde täcka en del.
    Ifall det inte gör det så tar han för lite betalt per reklamplats då andra större siter ofta klarar sig gott med lika mycket reklam på sidan.
    Sen kan det ju kosta extra mycket om saker har gått sönder eller serverkostnaden mm av någon anledning varit extra dyr senaste tiden.

Jag tror han säger till själv om han har funderingar på att samla in pengar till sådana ändamål.

Kommentera

Damma av guldmedlems bannern nu!
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Såg i en tråd att Bergman har skaffat en ny vassare server som ju kommer att bli ett lyft för alla oss på FS

Fick då en ide om att vi kunde starta en frivillig insamling bland FS medlemmar där alla som vill och känner för det ger ett bidrag på valfri summa som Bergman kan använda att täcka delar av kostnaderna för den nya servern!!

Som bekant så bildar ju många bäckar små en stor å

Så är det några som hänger på denna ide??
        Tackar för omtanken ! Tanken är god och det uppskattar jag verkligen. Serverinköpet kvittas i princip mot årets annonsintäkter så utgiften är täckt iallafall. Starta ingen insamling just nu iallafall ...

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Jag vet ju inte hur mycket han får in på reklam men det borde täcka en del.
        Ifall det inte gör det så tar han för lite betalt per reklamplats då andra större siter ofta klarar sig gott med lika mycket reklam på sidan.
        Sen kan det ju kosta extra mycket om saker har gått sönder eller serverkostnaden mm av någon anledning varit extra dyr senaste tiden.

Jag tror han säger till själv om han har funderingar på att samla in pengar till sådana ändamål.
        Kanske ska förklara lite hur det ligger till med annonseringen. Företagen betalar för sina annonsplatser men jag tar inga astromiska summor så jag blir ju inte direkt rik på annonsintäkterna i nuläget. Tanken är att täcka utgifterna även om det såklart skulle vara trevligt att gå med vinst också. Sedan är det så att momsen ska dras, skatten betalas osv om man vill ha ut pengar vilket aldrig skett hittils. År 2007 har gått väldigt bra jämfört med tidigare år kanske ska tilläggas.

Allt har sin tid och jag har inte bråttom.

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
        Damma av guldmedlems bannern nu!
        Mmm, tanken har funnits men jag fick ganska mycket skit för den under tiden den låg uppe. Att det var omoraliskt och att jag borde pressa butikerna på mer osv.

Ev så kommer den återuppstå i "Fiskesnack.com ver 2.0" som är på G men då på ett litet annorlunda sätt.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          Du har inte tänkt på att större siter kan ta ut mer för annonsering PÅ GRUND AV att de är större?

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
            Du har inte tänkt på att större siter kan ta ut mer för annonsering PÅ GRUND AV att de är större?
            hehe

Med större menar jag antalet besökare per dygn, inget annat, och normalt är det det man går efter när man sätter priserna för annonsering. Om innehållet är intressant kommer besökare, om besökarna är där blir det attraktivt för annonsörer och är det attraktivt vill de betala mer än om det inte är attraktivt.

Man har fasta utgifter per år för serverplats, domänhyra och eventuellt webdesigner. Det ska täckas och då får man kolla hur många besökare man har och därefter sätta priserna för annonsering. Då det här är en site med rätt så begränsat utrymme för att välja annonsörer som är villiga att betala priset man vill ha så kan det ju hända att man får gå ner en aning. Nu kan man ju inte överösa siten med reklam bara för att få in pengar så då får man leta andra sätt.

Då är det självklart bra att ha trogna och villiga besökare som kan sponsra med lite pengar då och då.

Jag formulerade mig lite bryskt kanske så det lät som Bergman skulle ha massor av stålar från reklamen
            Det var absolut inte så jag ville få det att verka och jag ber ödmjukt om ursäkt

Kommentera

Upp med handen alla som jobbar gratis.......nähä ingen.
              Klart du ska tjäna pengar på det du gör, alla andra gör det!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
              94 svar
              29 243 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Classe69  
              Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
              13 svar
              1 552 visningar
              0 gillar