Inga jakt-trådar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga jakt-trådar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inga jakt-trådar.

Jag vill inte se jakt-trådar här. Jag ser fiskesnack som ett rent fiskeforum. Klart man kan ta upp annat också, men det finns tillräckligt med jaktsidor på nätet där jaktdiskussioner kan tas upp.
    Nån som vill kommentera?
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Rena jakttrådar passar förstås inte så bra här. Men när det av en eller annan anledning råkar liga nära till hands med en kommentar om jakt så spelar det väl ingen roll.
    Bl.a. är det ju en tråd nu om jakt- och fiskeprogrammet på TV4+.
    I det fallet är man väl ganska överkänslig om man inte tolererar några svar som handlar om innehållet i programmet.

Kommentera

Tycker också att det bör vara ok att diskutera/berätta om sina intressen i Övrigt-forumet. Rena jaktfrågor passar nog dock bättre på någon annan sida.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Grindpalm: Jag ska förska hålla tillbaka mitt näst största fritidsintresse, så inte det blir för störande.

Men som du själv konstaterar; tench rules...........

Kommentera

Åsunden: man tackar!
          Jag vet hur svårt det är att hålla tillbaka ett genuint intresse, jag pratar mycket musik (metal o grindcore) annars, men kanske inte här.

Sutaren regerar så pass att man undrar varför vi har en människa som kung i detta land!!!!

Kommentera

...eller varför inte ett rip-par, fniss!

Kommentera

Jämför aldrig sutare med nån jävla befjädrad dvärg-dinosaurie!

Kommentera

Mynt har två sidor, som kan vara väldigt olika men lika fullt hör de ihop.

Jakt och fiske har ett gemensamt ursprung och är fortfarande uttryck för männskliga behov. Man kommer inte ifrån det ena genom att bara vilja se den andra sidan. Man kan lägga på vilka moraliska överbyggnader som helst, jakt, fiske och dödandet av bytet är uttryck för de primitiva drifter som allt framgent konstituerar människan. Man kan välja att leka med någons liv eller bestämma sig för att ta det eller helt låta bli. Fiske innebär alltid en lek med någons liv. Jakt behöver inte innebära det.

Slutligen, jag jagar inte men jag har tänkt igenom mina motiv för mitt fiske. Jag fiskar för att det är ett kul och hälsosamt sätt att skaffa mig, min familj och min katt mat.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag håller med.
                  Var inte min förtjänst att folk fick för sig att snacka jakt under min tråd där jag meddelade att Jakt & Fiske har mer fiskeinslag numera.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Originally posted by BeBest
                    Mynt har två sidor, som kan vara väldigt olika men lika fullt hör de ihop.

Jakt och fiske har ett gemensamt ursprung och är fortfarande uttryck för männskliga behov. Man kommer inte ifrån det ena genom att bara vilja se den andra sidan. Man kan lägga på vilka moraliska överbyggnader som helst, jakt, fiske och dödandet av bytet är uttryck för de primitiva drifter som allt framgent konstituerar människan. Man kan välja att leka med någons liv eller bestämma sig för att ta det eller helt låta bli. Fiske innebär alltid en lek med någons liv. Jakt behöver inte innebära det.

Slutligen, jag jagar inte men jag har tänkt igenom mina motiv för mitt fiske. Jag fiskar för att det är ett kul och hälsosamt sätt att skaffa mig, min familj och min katt mat.
                    Jag fiskar för att det roligt.
                    Mat blir jag bjuden på här hemma.
                    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    140 visningar
                    0 gillar