Beklagar nertiden för Fiskesnack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beklagar nertiden för Fiskesnack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beklagar nertiden för Fiskesnack

Som ni kanske läst i tidningen så drabbades norra Stockholm av ett ganska stort strömavbrott i Söndags kväll. Iom strömavbrottet så verkar servern som Fiskesnack.com ligger på drabbats av något slags hårdvarufel vilket gjorde att den inte kom igång ordentligt när reservströmmen slogs på i datorhallen.

Hårdvarufelet verkar göra att servern endast går att starta på en kärna vilket gör servern lite segare än vanligt. Ska kontakta hårdvaruleverantören så fort jag får mer info om vad som hänt servern.

Iom att det är något okänt fel på servern så kan det bli fler avbrott tills felet är identifierat och åtgärdat. Hoppas verkligen att stoppen blir få och korta men om ni inte kommer åt sidan så vet ni vad det beror på.

Självklart kommer alla annonsörer få extra tid tillagd på sina annonseringar. Fixar det under kvällen.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Rättelse:
    Verkar som jag missuppfattat min kompis när det gällde kärnorna i servern. Han menade själva OS-kärnan och inte processorkärnorna så det verkar mao inte vara något hårdvarufel utan snarare att själva OS:et i servern inte startade upp som det skulle.

Återkommer med mer info senare så fort jag fått grepp om vad som hänt.

Kommentera

Under tiden som fs ligger nere finns alltid ngn tapper stackare som underhåller i kanalen #fiskesnack på quakenet.se ...

Bergman, du kan alltid joina och surra med oss där inne oxå, om inte annat än för att bara meddela vad som står på med sajten !
      / MVH
      [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Aah, alltid lika jobbigt då servrar jävlas! Har själv varit aktiv med server-arbete. Programera och felsöka är ett helvete!

Hoppas ni hittar felet =)
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Tack för bra information!

Är kanalen på IRC välbesökt?

Kommentera

Just nu är det 16 personer i kanalen Ganska passivt dock, 20 minuter utan ett skrivet ord än så länge.. :P Kom gärna in och fördriv lite tid och få igång lite konversationer!
            pikeybstrds

Kommentera

Är inte så mycket för rena chattklienter så jag kommer nog inte vara inne på IRC men är ett bra komplement för er som gillar det.

Jag har skapat en grupp på Facebook där jag informerat om att servern varit nere. Direktlänken till gruppen är: http://www.facebook.com/home.php?#/g...id=85579555935

Kommentera

Ursprungligen postat av Åberg Visa inlägg
                Just nu är det 16 personer i kanalen Ganska passivt dock, 20 minuter utan ett skrivet ord än så länge.. :P Kom gärna in och fördriv lite tid och få igång lite konversationer!
                Det var riktigt länge sedan som jag använde IRC, men nu finns det helt plötsligt en anledning, vi ses!

Kommentera

Hur kompenseras vi annonsörer för nertiden?
                  Min blogg

Kommentera

Mascot, se översta inlägget
                    "Självklart kommer alla annonsörer få extra tid tillagd på sina annonseringar."

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 196 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    152 visningar
                    0 gillar