Faq - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faq

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Faq

Hejsan på er.

Efter att ha varit här i en månad ungefär har jag klurat på en sak. Många frågor dyker ju upp med jämna mellanrum och ibland hänvisas man till "sökfunktionen" men det kan vara rörigt att hitta det man verkligen vill ha svar på genom den. (har testat)
    Därför fylls forumet med återkommande teman som spöval, rullval, betesval under vår - sommar - höst för att bara ta några exempel..

Kanske kunde man (bergman?) t.ex. skapa en fiskefaq med relevanta fakta? Ett mastodontjobb ska väl tilläggas men om en håller i trådarna så hjälps en hel del andra åt?

Kanske har denna fråga varit uppe förr och isf ber jag om ursäkt men, detta är något jag grunnat på ett tag nu så, jag ville bara vädra det.

Mkt bra idé med någon form av kompetensbank där man kan läsa erfarenheter och tips.
    Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Jag hhar funderat i samma banor faktiskt men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela. En variant är att göra en "sticky" (ligger överst) i varje forumskategori där man samlar de allra bästa länkarna till bra trådar. I länkforumet skulle man kunna kategorisera länkarna under en sådan tråd ...

Men måste nog spåna lite mer innan man genomför det hela
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

haha, ja spåna på. Jag har själv inte riktigt klart för mig hur man skulle kunna göra det enkelt att hitta osv.

Bättre att ha det "helt" klart för sig när man börjar så blir det inte så mycket omändringar sen... ev.

Kommentera

Skulle var bra om det fanns.

Kommentera

Visst skulle en samling av goda tips vara bra.
            Typ ”Så fångar du...” och sedan följer ett antal trådar över de mest populära sportfisikearterna.
            Sen kan man tänka sig att under varje art ha specifika råd för årstider, fiskevatten, fiskemetoder osv.
            Vi satt just här hemma och spånade lite om just detta, så en form av FAQ känns ligga rätt i tiden. Men ett mastodontjobb är det att skapa.
            Kanske vi själva var och en skulle skriva ner våra erfarenheter, så att vi senarekan skicka in denna kunskap när den efterfrågas av en FAQ redaktör eller liknande med uppdrag att sammanställa denna kunskapsmassa till ett överskådligt och om inte total- så dock vältäckande uppslagsverk.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Exakt BeBest, ungefär de tankebanorna har jag haft själv.

En artrelaterad, en utrustningsrelaterad, betesrelaterad osv. eller nåt sånt.

Din idé om hur det ska skapas tycker jag är perfekt. En faq-redaktör som håller i trådarna och många andra som skickar in material.

LÅt oss slå ihop våra kloka (?) skallar och skapa nåt.

Kommentera

Gör ni inte lite mycket arbete i onödan då?
                Problemet är ju att det redan tagits upp. Gör inget mastodont-jobb utan länka endast till trådar där det tagits upp tidigare. Går snabbare och man får en mer objektiv bild utav saken i fråga. Om du utser en enda person att skriva om t.ex. gäddfiske så blir den starkt influerad av personens egna upplevelser. En länk till en tråd där det diskuterats är mer objektiv eftersom det är mer källor. Tänker jag helt fel?

Kommentera

Nä, inte helt fel, bara lite.

Så som du beskriver är ungefär som sökfunktionen fungerar. Söker jag på "jerk" så dyker det upp trådar som innehåller det ordet men den informationen kanske inte räcker? Eller kanske var den inte det jag ville veta?
                  Jag tror att det skulle vara bra med all info på ett ställe... och jag tycker inte heller att EN person ska skriva info om en sak. Många bäckar små du vet.

Kommentera

på alla internetforum så är det alltid problem med att folk inte använder sökfunktionen. Om man har en faq där det är länkat i underkategorier till dom mest givande trådarna, inte dom där det spårat ut totalt, så kollar nog dom flesta in den innan dom skriver. Ett måste är att den är klistrad i alla kategorier, ingen orkar ju byta undersida för att läsa faqen innan dom skriver sin tråd...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 240 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar