Det är inte ok med smygreklam! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det är inte ok med smygreklam!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det är inte ok med smygreklam!

Jag har noterat att det blir mer och mer reklam/smygreklam till konkurrerande sportfiskehemsidor. Detta är inte ok och jag ber er som postar den typen av länkar att omedelbart upphöra med det.

Reklamen/smygreklamen bryter mot Fiskesnack:s regler och kan generera varning/banning om den inte upphör.

Detta gäller både i forumet och i fotoalbumet! Det är helt ok att länka till personliga hemsidor och bloggar så länge de inte ligger på en konkurrerande hemsida. Känner ni på er att ni postat otillåtna länkar så vore jag tacksam om ni går in och raderar länkarna.

Jag ber er användare att vara uppmärksamma på detta och rapportera gärna in inlägg samt bilder som bryter mot reglerna.

Ni som inte postat denna typ av länkar behöver således inte ta åt er.

Mvh Anders Bergman
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Tänkte bara kolla om du syftar på länken till min blogg? I så fall slutar jag skriva den.
    /Stampe

Edit. Såg det nu.
    www.stampelures.se

Kommentera

Yes, du var en av dem jag syftade på. Jag har plockat bort länkar till konkurrerande sidor hos flera andra också. Reglerna kring blogglänkar kanske inte varit så glasklara tidigare men kortfattat så är de ok så länge de inte ligger på en konkurrerande sida.

Ingen fara på taket utan ville mest förtydliga vad som gäller.

Kommentera

Jag vill bara säga att detta var en riktigt dålig regel och något jag ser som riktigt negativt!

Förlåt att jag klagar, men man måste få säga vad man tycker.

Jag har hittat massor av intressanta länkar till artiklar om rent fiske, betesbyggnad, mm just via fiskesnack som är den ända sida jag är är aktiv, läser och skriver på. Tycker detta var riktigt tråkigt att läsa att ingen får lägga upp några sådana länkar längre.

Jag har ju inte bytt sida bara för att någon råkat länka till en konkurerande sida. Förstår helt att inga företag ska smyga in reklam och försöka kränga grejer genom smygreklam men detta är en helt annan sak tycker jag.

Detta var min åsikt.

Tack alla ni som hjälpt mig genom era länkar!

Kommentera

Roddan, i de här fallen så handlar det om personer som länkat till sina egna bloggsidor på konkurrerande hemsidor. De skulle lika gärna kunna kopiera sin egen text och även klistra in den på Fiskesnack.com

Jag köper ditt resonemang och kanske bör jag/vi omvärdera reglen om många motsätter sig den.

Kommentera

Roger, that. Har inte tänkt på't då jag inte sett den konkurrerande sidan som något "hot" mot fiskesnack. De som går in på folks bloggar på andra sajter läser mest bloggen... de tänker inte "ouh, bäst jag klickar mig ur bloggen, in få själva forumet, blir medlem, och börjar göra det jag gör på fiskesnack där istället". Bara personliga tankar, respekterar givetvis reglerna du satt upp och med denna upplysning så kommer jag att följa dem också givetvis.

Mvh / Lubbe
            sigpic
            www.fkpgear.com
            Fiskkonservator.se
            Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Roddan, i de här fallen så handlar det om personer som länkat till sina egna bloggsidor på konkurrerande hemsidor. De skulle lika gärna kunna kopiera sin egen text och även klistra in den på Fiskesnack.com

Jag köper ditt resonemang och kanske bör jag/vi omvärdera reglen om många motsätter sig den.
              Bra att du tog kritiken på rätt sätt utan att bli irriterad för att jag har synpunkter på reglerna. Tack!

Tycker fiskesnack är en kanon sida och har alldrig haft något negativt att säga om den men just i detta fall så tror jag att denna regel har negativ inverkan på fiskesnacks läsningsvärde. Tror att många likt mig vill kunna gå in på folks bloggar, läsa artiklar, kolla på bilder, mm.

Jag har alldrig ens tänkt på vad det är för sida jag kommer till när jag kommer in på någons blogg/artikel. Tror inte folk väljer att byta forum bara för att någon länkar till en annan sida.

Tack igen för att du är villig att diskutera och inte bara hänvisa till reglerna.

Kommentera

Tycker det låter riktigt bra att du tog kritiken riktigt bra ...... Jag tycker också att ett forum är en öppen diskussion i och då skall ingen infomarion undanhållas så länge den inte kränker enskilda individer eller hänger ut dessa.... om man nu vill göra reklam för sin egna blogg eller hemsida så tycker jag det är helt okej att tipsa andra om detta (så länge det inte är irriterande och man spammar) jag vill inte gå miste om bra och roliga hemsidor som jag kan ha nytta av ..... Om man tycker att man vill ha en betydande plats (synlig reklam plats) som ni säljer så är det klart att man skall betala.... men forum inlägg tycker absolut inte skall censureras ..... På sikt tror jag att alla eld själar som brinner för fisket, så som betestillverkare osv tycker att det är hämmande för fisket .... jag ser dessutom att fiskesnack som den bästa sida på nätet för fiskar och jag vill inte gå miste om något någon annan har något att dela med sig av....

Positiv kritik ....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                94 svar
                29 257 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Classe69  
                Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                13 svar
                1 552 visningar
                0 gillar