Ändrat en inställning gällande lästa/olästa inlägg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändrat en inställning gällande lästa/olästa inlägg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ändrat en inställning gällande lästa/olästa inlägg

Det har inkommit önskemål om att ändra funktionen som håller koll på lästa/olästa inlägg så nu har jag ändrat från hur det fungerade innan till att forumprogramvaran skall hålla koll på exakt vilka trådar varje användare läst. Tidigare så markerades trådarna som "lästa" när forumcookien gick ut vilket blir lite missvisande.

Om en tråd varit oläst i 10 dagar så markeras den automatiskt som läst och detta värde går att justera om det skulle behövas.

Den nya inställningen är lite mer serverintensiv så vi får hoppas att sidan fortsätter rulla på med ungefär samma prestanda som innan.

Meddela gärna hur ni tycker den nya inställningen fungerar.

Mvh Anders
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Såg detta nyss och tackar för detta. Nu kan man äntligen hålla koll på de inlägg man vill läsa senare.

Kommentera

Kan vara bra för en del.

På förstasidan stod det att det var 30 nya inlägg sen sist jag var här, normalt så klickar jag där och får upp alla trådar där nya inlägg har postats. Skitbra tycker jag.

Men nu verkar det vara något galet och jag (fastän det stod 30 nya inlägg sen senaste besöket) får upp 5 sidor med inlägg. Alltså trådar som jag medvetet hoppat över att läsa för att det inte är av intresse.

Jag vet inte om det är vad det är meningen att vara men det är inte på det sättet jag önskar att "Nya inlägg" ska fungera.

Tack så hjärtligt ändå för allt arbete du lägger på Fiskesnack, det är en underbar sida med alerta moderatorer och där du fixar och donar ovanligt mycket jämfört med vissa andra forum av olika slag.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Kan vara bra för en del.

På förstasidan stod det att det var 30 nya inlägg sen sist jag var här, normalt så klickar jag där och får upp alla trådar där nya inlägg har postats. Skitbra tycker jag.

Men nu verkar det vara något galet och jag (fastän det stod 30 nya inlägg sen senaste besöket) får upp 5 sidor med inlägg. Alltså trådar som jag medvetet hoppat över att läsa för att det inte är av intresse.

Jag vet inte om det är vad det är meningen att vara men det är inte på det sättet jag önskar att "Nya inlägg" ska fungera.

Tack så hjärtligt ändå för allt arbete du lägger på Fiskesnack, det är en underbar sida med alerta moderatorer och där du fixar och donar ovanligt mycket jämfört med vissa andra forum av olika slag.
        Upplever samma sak som Dig och det blir en jädra mnassa trådar som jag medvetet hoppat över som ändå släpar med, personligen gillade jag det gamla systemet bättre då det var snabbare och iaf jag kollar forumet dagligen och missar därmed inte de trådar jag vill följa, kanske annorlunda för andra medlemmar men så känner jag det iaf.

En lösning kan vara en knapp med funktionen "Markera alla som lästa" och när man läst de man vill så klickar man på den så blir de övriga markerade som lästa och bara nya inlägg syns, så är det på ett anant forum jag är på och det är väldigt smidigt.

Kul att Du labbar vidare för att optimera forumet.

Kommentera

Det är något fel med funktionen, man får upp alla trådar som skrivits i sedan du la till funktionen verkar det som.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            En lösning kan vara en knapp med funktionen "Markera alla som lästa" och när man läst de man vill så klickar man på den så blir de övriga markerade som lästa och bara nya inlägg syns, så är det på ett anant forum jag är på och det är väldigt smidigt.
            Den funktionen finns ju redan

/ Henke

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg

/ Henke
              Sant.
              Och funktionen för att visa trådar för valfritt antal dagar finns också.
              Tycker det var bättre som det var innan, då man faktiskt fick upp endast de trådar där det postats nya inlägg

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg

/ Henke
                Hmmm har jag letat dåligt iggen nu, någon ledtråd om varden finns? ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Hmmm har jag letat dåligt iggen nu, någon ledtråd om varden finns? ;-)
                  Click image for larger version

Name:	Untitled-1.jpg
Views:	1
Size:	121,9 KB
ID:	1760883

Kommentera

Saken är ju den att fiskesnack gått in i den moderna tidsåldern med stöd för tapatalk så att man med en smartphone nu kan läsa forumet enkelt och snyggt. Vill man inte se gamla inlägg så trycker man helt enkelt markerar alla trådar som lästa när man sitter med sin vanliga webbläsare. Innebär alltså att de som gillar det gamla kan köra vidare med samma funktionalitet som tidigare och vi som vill ha det lite modernare kan få ta del av nyttan med detta.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    100 svar
                    30 960 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskefuralles  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 601 visningar
                    0 gillar