Minskat fotoalbumets thumbnails - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minskat fotoalbumets thumbnails

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minskat fotoalbumets thumbnails

Vill bara informera om att jag konfat om inställningarna för fotoalbumets thumbnails. Bilderna är nu lite mindre filmässigt men förhoppningsvis ungefär samma bildkvalité som innan. Jag har även implementerat taggning av bilderna så de skall vara spårbara tillbaka hit.

Jag funderar även på att lägga till ett tillåtelseval ang taggningen för er användare men det är lite bökigt att få till så det får bli en senare puck. Det ligger i Todo-listan iallafall.

Förhoppningsvis minskar detta lasten på servern och bör ge snabbare laddningstider här på hemsidan.

Rapportera gärna hur ni tycker det ser ut och fungerar. Om någon thumbnail skulle saknas får ni gärna posta en länk till bilden så ska jag se om det går att lösa.

Eder Webnisse / Anders
    Senast ändrad av Bergman; 2011-10-18, 22:32.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Jag tycker inte om loggan med www.fiskesnack.com. Jag tycker att den förstör bilderna. Nu måste man ju lägga på en vit ram på alla bilder om man inte vill att www.fiskesnack.com skall synas på bilderna. Nu måste man ju klicka på alla bilder en gång till för att inte reklamen för fiskesnack skall synas och om man gör det kan jag inte begripa hur det hjäper bilderna att bli spårbara tillbaka till fiskesnack. Sen en fråga till, är det tillåtet att lägga till loggor på bilderna i efterhand utan fotografens tillstånd?

Mvh,

Fred
    Senast ändrad av toxs; 2011-10-19, 10:08.

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs Visa inlägg
      Nu måste man ju klicka på alla bilder en gång till för att inte reklamen för fiskesnack skall synas och om man gör det kan jag inte begripa hur det hjäper bilderna att bli spårbara tillbaka till fiskesnack. Sen en fråga till, är det tillåtet att lägga till loggor på bilderna i efterhand utan fotografens tillstånd?

Mvh,

Fred
      För det första, reklam?
      Detta ÄR Fiskesnack.com, att kalla dess logga för reklam känns konstigt.

För det andra, loggan är ju bara där när bilden visas i albumläge. Klickar man på den så den visas i riktig storlek, vilket man borde göra om man vill se den på rätt sätt, så finns inte loggan där.

Jag tycker det är en okej förändring, inte vidare snyggt men inte heller så att man blir så irriterad att man slutar besöka sidan.

Kommentera

dock kvarstår ju frågan hur det hjälper till att spåra bilderna tillbaka till fiskesnack?

Kommentera

Som jag skrev i första tråden så kommer jag införa ett alternativ för om man tillåter att märkningen läggs till men det är som sagt lite bökigt att få till. Det ligger i ToDo-listan men jag kan inte lova något datum.

När det är implementerat så kommer man kunna välja om man tillåter det eller ej (osäker om det blir via sin kontrollpanel eller om det blir bild per bild). Info kommer gå ut via mail. Sedan kommer alla bilder återskapas med den inställningen som varje användare gjort. På så vis kan alla välja själva hur det ser ut.

Hoppas den lösningen är/blir accepterad av samtliga.

Men ännu viktigare, märker ni någon prestandaskillnad?
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag inbillar mig att sidan laddar snabbare.
            //C
            http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
            100 svar
            30 925 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Fiskefuralles  
            Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
            13 svar
            1 599 visningar
            0 gillar