Tjenaree! Mitt namn är Hussein och jag har precis registrerat mig. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tjenaree! Mitt namn är Hussein och jag har precis registrerat mig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tjenaree! Mitt namn är Hussein och jag har precis registrerat mig.

    Jag har nyligen flyttat in till Malmö och jag måste säga att jag är ganska besviken, ingen verkar gilla fiske? Jag har frågat lite hit och dit om någon kan ett bra ställe att fiska på men nix ingen av ungdomarna är ett dugg intresserad, så nu har jag skapat ett konto här på fiskesnack och frågar er var jag kan fiska inom Malmö ?


    Och nej, jag fiskar absolut inte med nät och jag släpper tillbaka fisken jag fångat! händer ibland att jag tar med mig en fisk eller två för att imponera på mamma
    Tacksam för svar

  • #2
    Välkommen hit!
    Nu kan jag inte mycket om fisket i Malmö men i abborr fisket i kanalen är ju rikskänt. Havsöring går säkert att lura i havet också.
    Det bästa är väl att gå in i någon av era sportfiske butiker och hör med dem...

    Kommentera


    • #3
      Tack! Jag försöker vänja mig vid sidan
      Jag åkte faktiskt idag och tog mig en titt på kanalen för att se hur vattnet såg ut dock utan fiskespö, det var precis som jag trodde isen täckte stora delar av kanalen så jag får nog vänta nån vecka till.
      Man tackar för tipsen! ska försöka ge mig ut till havet så snart vädret blir lite mer lugnare.

      Kommentera


      • #4
        Tja Hussein,

        Vi kan väl fiska ihop. Om du står ut med en gammal gubbe vill säga! ;-) Jag får intrycket att du är ung/yngre än jag.

        Jag metar för det mesta men jag kan också spinfiska med dig. Vi kan hålla kontakten genom PM och då kan jag berätta lite mer om dem fiskevatten jag känner till. Så fort det blir lite varmare ska jag börja fiska.

        Många hyllar kanalen men jag är inte så förtjust i den. Mycket bråte och allt möjlig skit som kastades i vatten: cyklar, kundvagnar, flaskor, filtar, etc. Men det finns partier där det är fint att fiska. Fiskar från kanalen jag skulle inte alls ta hem. Vattnet är inte så rent som man kan tro.

        Snart börjar horngäddfisket och då kan vi ta nåt pass tillsammans. Ganska lätt fiske.

        Vi hörs!
        Senast ändrad av CDan; 2013-03-29, 12:26.
        Tight lines!
        CDan

        Proffs på att lära masken att simma.

        Kommentera


        • #5
          CDan, svårt att sova?

          Själv ligger man sömnlös med huvudvärk.

          Till frågan... Sege å är helt ok att fiska i också och gratis precis som kanalen och Öresund.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #6
            Ok, ok. Jag lägger mig. Imorgon börjar jag tidigt. Eller idag, bättre sagt. ;-)

            Krya på dig, Sir!
            Tight lines!
            CDan

            Proffs på att lära masken att simma.

            Kommentera


            • #7
              Hej CDan!

              Hade mer än gärna tagit en fiskerunda med dig, jag är 15 år gammal men ålder är väl bara en siffra ? Jag brukade fiska med min kompis morfar och vi kom jättebra överens!
              Fiska horngädda går nog bra drog upp 20 av dem på ca 2 timmar förra året

              Kommentera


              • #8
                Man tackar för tipset

                Kommentera


                • #9
                  var jag kan fiska inom Malmö ?
                  Ön,Dockan och Utsikten (brofästet) är dom platser man fiskar mest från i Malmö.

                  Just nu får du inrikta dig på Hö och ev. någon torsk.
                  Du kan även meta plattfisk året om.
                  Horngäddan kommer mot slutet av April och stannar till slutet av juni.
                  Sillen kommer i Augusti och stannar hela hösten.
                  Makrill kommer i Juli och stannar även den tills det blir kallare i vattnet.

                  Kommentera


                  • #10
                    Att du jämför mig med din morfar det glädjer mig. Det är sant: jag skulle kunna vara din morfar. Min dotter är 28 år gammal.

                    Men det kan vi säkert ta ett pass i havet. Snart ska jag till Snogeholm och fiska. Men för det mesta när jag fiskar i Snoge kör jag nästan hela dagen, och inte bara några timmar. Annars vi kan prova Sege ån, på andra sidan Värmeverket/Sysav. Jag brukar meta där.

                    En rolig grej. Du skriver i din profil: "En havsöring på 5 kilo, Gädda på 3 kilo, Brax på ca 4 kilo, Aborre 975 gram". Alltså alla fiskar vägde på ett ungefär men abborren vägde 975 gr och inte "ca 1 kilo". Ha, ha!
                    Tight lines!
                    CDan

                    Proffs på att lära masken att simma.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X