Gös Norrbotten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös Norrbotten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller till i Norrbotten under somrarna. Gösen får man hitta i älvarna har jag fått förklarat för mig. Har inte kunnat gett mig ut med båt i ngn älv och provat ännu. Men jag nöjer mig gott på att jaga abborren =)

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
      Daniel: hör med killarna på Mieko i Luleå. De har bra koll på norrlandsgösarna.
      Tack! Ska göra det! Verkar mörkt, kan kanske finnas enstaka men inte mer än så, får se vad de säger
      Ursprungligen postat av Alex-X Visa inlägg
      Håller till i Norrbotten under somrarna. Gösen får man hitta i älvarna har jag fått förklarat för mig. Har inte kunnat gett mig ut med båt i ngn älv och provat ännu. Men jag nöjer mig gott på att jaga abborren =)
      Okej, hade varit kul å smidigt om de fanns efter kusten då jag kommer ha tillgång till båt där.

//Daniel

Kommentera

Någon som fått gös i piteälven eller däromkring?

Kommentera

Gös i Norrbotten finns i Råneälv, Alträsket i boden samt Miekojärvi i Överkalix vad jag vet

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
            Gös i Norrbotten finns i Råneälv, Alträsket i boden samt Miekojärvi i Överkalix vad jag vet
            Ska försöka ta mig ut på råneälven i sommar och testa. Fiskar i området under semestern, fast ute vid kusten nedanför älvmynningen.. Det finns ingen chans att nån förvirrad gös finns där ute?

Kommentera

Nu med facit i hand, efter några dagars testande så har ett 15-tal smågösar synat livet ovan ytan. Största kring 35cm resten mindre. Samtliga har självklart återutsatts omgående.
              Skulle vara trevligt att hitta större, försöker nästan dagligen men bara småfisk som visas på lodet.

//Daniel

Kommentera

I Norrbotten finns det några bra gösvatten bl a Råneälv, Kalixälv med Räktjärv och Kamlungeträsket. Djupträsk, Alsjärv, Miekojärvi, Orasjärv, Puostijärvi plus några till vatten till.
                Gå in och läs på fiskelyckainorr så finns det bilder på flertalet mkt fina Norrbottens gösar.
                I näst kast så .....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Pellepaltnacke, 2025-02-08, 21:36
                2 svar
                455 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Pellepaltnacke