Håller till i Norrbotten under somrarna. Gösen får man hitta i älvarna har jag fått förklarat för mig. Har inte kunnat gett mig ut med båt i ngn älv och provat ännu. Men jag nöjer mig gott på att jaga abborren =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gös Norrbotten
Collapse
X
-
Tack! Ska göra det! Verkar mörkt, kan kanske finnas enstaka men inte mer än så, får se vad de sägerUrsprungligen postat av JohanP Visa inläggDaniel: hör med killarna på Mieko i Luleå. De har bra koll på norrlandsgösarna.
Okej, hade varit kul å smidigt om de fanns efter kusten då jag kommer ha tillgång till båt där.Ursprungligen postat av Alex-X Visa inläggHåller till i Norrbotten under somrarna. Gösen får man hitta i älvarna har jag fått förklarat för mig. Har inte kunnat gett mig ut med båt i ngn älv och provat ännu. Men jag nöjer mig gott på att jaga abborren =)
//Daniel
Kommentera
-
Ska försöka ta mig ut på råneälven i sommar och testa. Fiskar i området under semestern, fast ute vid kusten nedanför älvmynningen.. Det finns ingen chans att nån förvirrad gös finns där ute?Ursprungligen postat av Nito Visa inläggGös i Norrbotten finns i Råneälv, Alträsket i boden samt Miekojärvi i Överkalix vad jag vet
Kommentera
-
Nu med facit i hand, efter några dagars testande så har ett 15-tal smågösar synat livet ovan ytan. Största kring 35cm resten mindre. Samtliga har självklart återutsatts omgående.
Skulle vara trevligt att hitta större, försöker nästan dagligen men bara småfisk som visas på lodet.
//Daniel
Kommentera
-
I Norrbotten finns det några bra gösvatten bl a Råneälv, Kalixälv med Räktjärv och Kamlungeträsket. Djupträsk, Alsjärv, Miekojärvi, Orasjärv, Puostijärvi plus några till vatten till.
Gå in och läs på fiskelyckainorr så finns det bilder på flertalet mkt fina Norrbottens gösar.I näst kast så .....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Pellepaltnacke, 2025-02-08, 21:36
|
2 svar
455 visningar