Gör jag nåt fel? (Trasiga spön o rullar) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gör jag nåt fel? (Trasiga spön o rullar)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hallå Mats! Jag förstår hur du tänker om det där och din frustration över din utrustning. Vad jag kan se ovan så har väl inget nämnt någonting om knutar va?

Du skriver att du har förlorat många goa drag och många gånger kan ens okunnighet/oerfarenhet på knutar ställa till det. Vid ett hårt kast så spötoppen utsätts för tryck kan mycket väl en knut gå upp om man inte gjort det på rätt sätt. Lär dig oilka knutar, det har du igen tusen gånger om sen. Hursomhelst, jag tror du knyter näven i fickan och köper den utrustning du egentligen du vill ha. Du får vad du betalar för, det gäller i alla lägen och sportfiskeutrusning är inget undantag.

Lycka till!

Kommentera

@ Alla: Glad för era tips och tankar ovan, det är nyttigt.

@Tobbegeting: I det här fallet var det ringen i spötoppen som förlorat sin skoning och linan skars helt enkelt av mot ringen vid kasten. Spötoppen är lagad nu (för en billig peng på Beoutdoors/fiskekompaniet i Malmö)... Men knutar är definitivt något jag skall lära mig mer om, det är enligt vad jag har läst den svagaste länken, åtmynstone det som jag lättast kan påverka vad gäller utrustningen i sig iallafall...

Tror att du har rätt vad gäller att köpa utrustning också - köpte rulle och spö till min son för nån vecka sedan och kunde inte för mitt köpa samma billiga set som jag köpt till mig själv utan det fick bli någon prisklass ovanför. skillnaden märks direkt och det blir svårt att låta honom ha det ifred

Kommentera

Ursprungligen postat av Svalsjo666 Visa inlägg
        Möjligtvis så att det är du som säljer dessa?
        En inkapslad rulle är ALDRIG, under några som helst omständigheter lämplig att införskaffa då rullens konstruktion gör den oduglig till det den är avsedd för dvs fiska med.... och så enkelt är det, är inte öppen för diskussion på den punkten!
        Varför då? Jag har inte använt dem sedan barnsben men hört positiva omdömen. Och de går ju att slå isär till skillnad från moderna haspelrullar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 139 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen
        av uditsen