BBRF-effekten. Myt eller verklighet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BBRF-effekten. Myt eller verklighet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rättelse 2

Eftersom ovanstående tydligen har börjat sväva i allt större utsträckning i vad som egentligen utspelade sig under denna fisketur är det kanske dags att repetera både lite fångsstatistik samt matematisk logik....

De tre största gäddorna är redan viktmässigt angivna. Så till antalet...
    fiskare1 fick under turen 11 gäddor, Jag 14, ALQ 9, fiskare3 9 och slutligen rialin 11. Om jag inte tappat bort mig helt i den matematiska djungeln så blir detta 54 gäddor.... Rätt eller fel?

Var sedan rialin lyckats hitta den 5+ han så ivrigt förespråkar samt de extra fyra gäddor som uppenbarligen finns med i hans fångsstatistik och som ingen annan känner till, lämnar jag härmed med varm hand över till något institut som pysslar med övernaturliga fenomen eller dyligt...

//Grundaren
    Senast ändrad av FTS; 2004-10-27, 12:18.

Kommentera

Ok! Du har siffrorna rätt....måste m,edge att mina 58st var en siffra tagen ur luften...har ingen koll på hur många ni andra tog men jag vet att jag tog 11. 54 är inte så dåligt heller och dessutom var ju jag med på trippen själv.

Den gäddan du tydligen inte har med i beräkningen är den gädda som jag tog när du och 2 andra satt och, bokstavligen, skrattade åt oss där vi stod i duggregnet och började fiska. 8+ och min, hävdar fortfarande det, 5+ (ca 5,3)högg samtidigt på båda våra 1:a kast efter åskan dragit förbi, när ni fortfarande stod och skrattade, inte ens gjorde ett anspråk på att, från land, försöka göra ett enda försök till kast då ni, som "fiskeexperter", visste bäst.

Det som hände var....

Min gädda landade i båten först och ganska snabbt då jag förstod att min medfiskare fått en större fisk som skulle ta lite längre tidn att drilla. Ni stod vid detta tillfälle med hakan i berget och sakta men motvilligt, då ni fortfarande trodde att det inte gick att få fisk, började plocka upp era fiskeprylar. Då det pågick en intern tävling om störst fisk så tog jag faktiskt, motvilligt då jag ville hjälpa min kamrat, upp vågen och snabbvägde min gädda till ca 5,3 kilo innan den fick gå tillbaka.

Under tiden så ställde sig min medfiskares gädda i sjögräset så hårt att han trodde att det var bottennapp han fått och gädda slitit sig. Då min, 5,3 kilos, gädda var återplacerad så började vi ta hem hans "bottennapp" som visade sig vara en 8+ med en massa sjögräs. Efter ett nästan tappande av gädda och min snabba reaktion med handen i gällocket så låg gäddan i båten.

Ca 1-3 minuter senare var ni ute hos oss för att se, detta trots att ni haft en god stund på er att smälta att det faktiskt gick att få fisk. Vid detta tillfälle var det bara jag som kunde vittna på att min gädda vägde över 5 och eftersom det inte var så viktigt då mi medfiskare fick en större och det hade tagits större innan så försvann min 5+ i statistiken.

Vi fiskade vidare och jag tror att det togs upp fler och sedan avbröt vi då ni "fortfarande" ansåg att det inte gick att fiska dån det hade åskat och vi bara hade tur!!!!

Rätta mig om du minns annorlunda, betänk att du när allt detta hände fortfarande stod och hostade upp skrattet som satt fast i halsen som en nyvässad Gamakatsu trekrok i gälarna på en hungrig gädda. Kanske var det tårarna av nederlag som förblindade dig för sanningen och det faktum att när jag sa vad min vägde invävd i historian om hur vi nästan tappade 8+´arn så stod du/ni och beundrade den

Eller!!

Kommentera

Ursprungligen postat av rialin
        Ok! Du har siffrorna rätt....måste m,edge att mina 58st var en siffra tagen ur luften...har ingen koll på hur många ni andra tog men jag vet att jag tog 11. 54 är inte så dåligt heller och dessutom var ju jag med på trippen själv.

Den gäddan du tydligen inte har med i beräkningen är den gädda som jag tog när du och 2 andra satt och, bokstavligen, skrattade åt oss där vi stod i duggregnet och började fiska. 8+ och min, hävdar fortfarande det, 5+ (ca 5,3)högg samtidigt på båda våra 1:a kast efter åskan dragit förbi, när ni fortfarande stod och skrattade, inte ens gjorde ett anspråk på att, från land, försöka göra ett enda försök till kast då ni, som "fiskeexperter", visste bäst.

Det som hände var....

Min gädda landade i båten först och ganska snabbt då jag förstod att min medfiskare fått en större fisk som skulle ta lite längre tidn att drilla. Ni stod vid detta tillfälle med hakan i berget och sakta men motvilligt, då ni fortfarande trodde att det inte gick att få fisk, började plocka upp era fiskeprylar. Då det pågick en intern tävling om störst fisk så tog jag faktiskt, motvilligt då jag ville hjälpa min kamrat, upp vågen och snabbvägde min gädda till ca 5,3 kilo innan den fick gå tillbaka.

Under tiden så ställde sig min medfiskares gädda i sjögräset så hårt att han trodde att det var bottennapp han fått och gädda slitit sig. Då min, 5,3 kilos, gädda var återplacerad så började vi ta hem hans "bottennapp" som visade sig vara en 8+ med en massa sjögräs. Efter ett nästan tappande av gädda och min snabba reaktion med handen i gällocket så låg gäddan i båten.

Ca 1-3 minuter senare var ni ute hos oss för att se, detta trots att ni haft en god stund på er att smälta att det faktiskt gick att få fisk. Vid detta tillfälle var det bara jag som kunde vittna på att min gädda vägde över 5 och eftersom det inte var så viktigt då mi medfiskare fick en större och det hade tagits större innan så försvann min 5+ i statistiken.

Vi fiskade vidare och jag tror att det togs upp fler och sedan avbröt vi då ni "fortfarande" ansåg att det inte gick att fiska dån det hade åskat och vi bara hade tur!!!!

Rätta mig om du minns annorlunda, betänk att du när allt detta hände fortfarande stod och hostade upp skrattet som satt fast i halsen som en nyvässad Gamakatsu trekrok i gälarna på en hungrig gädda. Kanske var det tårarna av nederlag som förblindade dig för sanningen och det faktum att när jag sa vad min vägde invävd i historian om hur vi nästan tappade 8+´arn så stod du/ni och beundrade den

Eller!!

måste få gå in och verifiera rialins berättelse! när jag läser det som rialin så målande beskriver minns jag faktiskt att det var en 5+ (rialins) som försvann i virrvarret och glädjen över att amatören fick en så fin och stor fisk som 8+. men till det som är riktigt viktigt är att min tes om RIALIN-effekten bevisas än en gång! DET ÄR HELT OMÖJLIGT ATT FÅ MINST FISK MED RIALIN I BÅTEN!
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Rättelse 3

Eh.....Nu väger gäddan helt plötsligt 5,3!? (avd. de stora fiskarna har en tendens att växa med åren)

För det första så är det väl ingen match att greja en gädda på 5+ som ingen bevittnat och som dessutom är vägd på en okrönt våg? ;-) Mig veterligen så låg den enda Samson-vågen i min fiskelåda....Rätt eller fel?

För det andra....Vad jag minns å det bestämdaste, var att vi hade kanonfiske efter det att ni hade tagit era fina gäddor! Både efter och före detta så landade vi ett stort antal gäddor på 4+. Och jag medger gärna att det var under detta oväder som vi hade det bästa fisket under hela resan!

Dock finns det en gammal hedersregel som säger att det sämsta stället att befinna sig på, under ett rejält åskväder är på sjön.... Ni trotsade det och tog två fina fiskar. Grattis! Inget mer att säga om denna sak.

//Grundaren

Kommentera

Ok, alzheimersgubbar!
            Ni är ju inte överens om mycket! Utan fotobevis kan ni glömma att vi andra tror på att ni tog 58, 54, 53 eller ? gäddsnipor på 24 h. Eller 5+-are eller whatever! (Det var säkert 58, 54 eller 53 öl ni tog )

Och sen kommer det ju fram att ni väger fiskarna inklusive sjögräs! Vilket fake!

/xaphod
            Smaken är som baken...

Kommentera

ca 58 öl var och jag tog den största....så det så....och ett par whisky dessutom....och mest gröt åt jag....garanterat

P.S näe förresten, den största "tog" en annan (internt för de som fattar) D.S.

Kommentera

Hehe....

Du menar "gäddan" som hade olika ståndplatser hela natten men som i slutänden inte fick hugg på en enda wobbler? ;-)

//Grundaren

Kommentera

Japp...***

Senast ändrad av rialin; 2004-10-27, 13:39.

Kommentera

Va F*N har missat den här tråden men nu fick jag se att det pratas mycket om mina storfångster Tror nog jag ska ta mig en riktig feting innnan vintern så man kan mula igen kakhålet på ALQ För nu har jag ju läst lite om hur man gör för att bli av med BBRF -effekten för jag tror jag har en släng av det.. Finns ingen annan förklaring till mitt kassa fiske hittils ska försöka hitta mig en "målvakt"
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Frågan är om inte ALQ hade haft hugg ändå. Han ville gärna visa att han hade fått repor på wobblern, men jag avböjde erbjudandet å det bestämdaste!

//Grundaren

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 412 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 470 visningar
                      0 gillar