Det är bara att hoppas!! Man kan ju inte ge upp första gången man sätter flugan i ett träd eller får ett skatbo med ambisen...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Varning!!
Collapse
X
-
Tyvärr kan inte mitt tålamod när det gäller fiske överföras till datorer, minsta motgång gör att jag blir rasande när det gäller dumburkar.
Åter till ämnet, mycket av skiten verkar borta då jag inte får något medelande efter omstart + att det mesta verkar funka som det skall. Men windows avslutas fortfarande när adaware hittar någon speciell fil, så nått finns tydligen kvar.
Kommentera
-
behåll pc'n och skit i macen. vad du ska skrota är allt som har med Microsoft i OS väg att göra... sätt in Linux istället...Ursprungligen postat av RasmusJag funderar starkt på att skicka PC:n åt h-vete och damma av den gamle mac:en.
Okej, lätt för mig att säga som själv sitter med XP Pro SP1
Men jag har dubbla brandväggar och klickar aldrig på länkar som kommer från okännt håll...
Om jag skulle drabbas denna gången av ett virus så är det linux som gäller.
Kommentera
-
Såvitt jag vet finns inga kända virus till Mac.
Däremot kan man från en Mac via mail föra vidadre PC-virus. Dessa virus angriper inte Macen och Macägaren är inte medveten om dem men de kan alltså hänga med i mottagna Wordfiler eller andra bifogade filer.
För att undvika att sprida smitta har jag alltså ett antivirusprogram. Vidare vägrar jag använda M$ Office. Dessvärre har jag på grund av bla Postgirots hemsida tvingats till använda Explorer och det svider för min önskan är att kunna utropa mitt hem som M$ befriat område.
Men sen ända sen starten 1998 då jag började med internet har jag klarat mig helt från att få virus på min dator. Virusskydd har jag haft sen 2001 och det uppdateras regelbundet.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Senast ändrad av kalleh; 2005-03-08, 12:34.kalleh
Kommentera
-
Lycka till Sir Bill har stort inflytande.Ursprungligen postat av BeBestSåvitt jag vet finns inga kända virus till Mac.
(...) Dessvärre har jag på grund av bla Postgirots hemsida tvingats till använda Explorer och det svider för min önskan är att kunna utropa mitt hem som M$ befriat område.(...)
Jag kommer ihåg hur kul jag hade åt microsoft när msWin kom ut i version 2 och vår nya IBM PC inte fungerade ( man pratade på den tiden om IBM kompatibla datorer) då fick vi veta att den inte var ms kompatibel. Men det var ju bara en sann utsaga, så har det blivit nu. Suck! Fast på deras box stod det att PC'n den skulle vara ibm komp. Det fixades ganska snabbt.
Btw, fungerar inte firefox på postgirot? Den kan maskera sig till nästan allt.
Kommentera
-
Jo det är sant men saker som ms-blaster (som iallafall jag räknar som ett virus) stoppas av en brandvägg...Ursprungligen postat av StizoFogelberg ifall du vill slippe virus så kan du ha 5 brandväggar. Det är virusskydd som gäller mot virusar!
Jag är inte helt tekniskt ovetandes ;-) Jag kan köra datorn utan virusskydd och bara ha en brandvägg igång utan att drabbas av ms-blaster, så detta ämne kan vi dra fram och tillbaka hur länge som helst. Men givetvis har jag även virusskydd igång.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
11 svar
1 501 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg