Varning!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rasmus
    Jag med flera har fått virus genom msn, viruset skickas från personer som har det till alla på som är online på "buddy" listan. Jag har försökt få bort det men utan resultat. Antivirusprogrammen stängs ner då de försöker ta bort filerna och jag kommer inte in på hemsidor för antivirusprgram.

Ta inte emot exe eller dosfiler som skickas via msn!!!

Är det någon som har en lösning på hur man får väck skiten så skriv gärna här.

Symantec hittar tydligen en fil som heter w32.kelvir.b men jag har inte symantec och kommer inte in på deras hemsida.
    Vem är så dum och tar emot okända filer?
    sigpic

Kommentera

OK! Det finns eller rättare sagt det fanns på den tiden virus och några maskar till gamla Macar. Flertalet var i farten innan jag skaffade dator -96. Tillsammans blir de i antal som en normal månadsskörd av PC-virus till Wintelmaskinerna.
      Alla Mac virus är lätta att åtgärda. Gratisprogram och fixar för att ta hand om dem finns lätt tillgängliga. OM skydden inte finns installerade i gamla operativsystem är det en så svår blunder av ägaren att en en sån totallapsus som att fiska med ett öppet beteslås till värsta fetjerken framstår som en fjuttig bagatell. Dessa gamla virus anses idag som utrotade.

MacOS X som har en stabil unixkärna verkar inte ha virus alls.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
        OK! Det finns eller rättare sagt det fanns på den tiden virus och några maskar till gamla Macar. Flertalet var i farten innan jag skaffade dator -96. Tillsammans blir de i antal som en normal månadsskörd av PC-virus till Wintelmaskinerna.
        Alla Mac virus är lätta att åtgärda. Gratisprogram och fixar för att ta hand om dem finns lätt tillgängliga. OM skydden inte finns installerade i gamla operativsystem är det en så svår blunder av ägaren att en en sån totallapsus som att fiska med ett öppet beteslås till värsta fetjerken framstår som en fjuttig bagatell. Dessa gamla virus anses idag som utrotade.

MacOS X som har en stabil unixkärna verkar inte ha virus alls.

med den hastighet du har på din "lina" finns det väl inga virus som orkar fram. dom ger upp halvvägs, tar en fika och ett par wienerbröd och sedan svänger av till knutby och infekterar en pastor eller två!
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Vem är så dum och tar emot okända filer?
          Jag!

De flesta filer jag får skickat till mig är för mig okända tills det att jag öppnat dem. Annars hade det inte varit lika kul att ta emot dem.

Sen att filen "såg ut" att komma från en kompis (som inte har för vana att skicka virus till mig) gjorde att jag inte tänkte två gånger utan klickade bara accept. Men nu vet jag bättre och förhoppningsvis kan min varning göra att inte fler hamnar i fällan.
          Senast ändrad av Rasmus; 2005-03-08, 23:00.

Kommentera

Jag funderar starkt på att skicka PC:n åt h-vete och damma av den gamle mac:en.
            Jag har haft dator med uppkoppl. sen -94 och aldrig fått ett virus/trojan eller dyl. Förstår inte hur folk lyckas.

//K
            BJ@

Kommentera

Vissa saker är svårare att förstå än andra, så är det bara.

Kommentera

Vissa saker är svårare att förstå än andra, så är det bara.
                hehe
                BJ@

Kommentera

Jag har fått virus en gång men då bad jag praktiskt taget om det. Kopplade upp en nyformaterad dator mot internet. Bara OS installerat...

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                    med den hastighet du har på din "lina" finns det väl inga virus som orkar fram. dom ger upp halvvägs, tar en fika och ett par wienerbröd och sedan svänger av till knutby och infekterar en pastor eller två!
                    Personligen tror jag att de jävligaste virusen har varit ett tag i Knutby innan de gav sig ut på sin missionsgärning mot alla som kör med öppna fönster. Tror för övrigt att dessa virus har en ganska queer attityd. Det förefaller som de par préférence söker sig till ställen där de kan ”Pee See”.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av cico
                      Jag har haft dator med uppkoppl. sen -94 och aldrig fått ett virus/trojan eller dyl. Förstår inte hur folk lyckas.

//K
                      Har du haft den påslagen nån gång ?
                      Skämt o sido.
                      Har du använt den sen -94 utan skydd så har du endera ingen aning om hur
                      mycket skräp du har i den eller också har du haft en rent osannolik tur.
                      Köp en lott
                      kalleh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 506 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      260 svar
                      89 844 visningar
                      0 gillar