Det kom ju nyss upp en fin GoPro-film här på forumet och jag blev glatt överraskad över kvaliteten. Filmen spelades in med Hero2. Men förutom den så läggs det upp en hel del filmer av betydligt sämre videokvalitet, också gjorde med GoPro i olika versioner. Jag har ingen själv men funderar på att skaffa en, men eftersom jag jobbar med just bild och film så är jag bra kräsen och tänker inte köpa något som levererar sämre kvalitet än "Svenskt GoPro fiske 2013".
Så min fråga är egentligen varför vissa filmer är av så dålig kvalitet. Är det versionen av GoPro kamera som är problemet? Har den problem med autoexponering och funkar inte bra i vissa ljusförhållanden? Eller är det skit bakom spakarna - folk som helt enkelt inte kan efterbehandla filerna innan de lägger upp dem på youtube?
Så min fråga är egentligen varför vissa filmer är av så dålig kvalitet. Är det versionen av GoPro kamera som är problemet? Har den problem med autoexponering och funkar inte bra i vissa ljusförhållanden? Eller är det skit bakom spakarna - folk som helt enkelt inte kan efterbehandla filerna innan de lägger upp dem på youtube?
Kommentera