GoPro kvalitet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GoPro kvalitet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• GoPro kvalitet

Det kom ju nyss upp en fin GoPro-film här på forumet och jag blev glatt överraskad över kvaliteten. Filmen spelades in med Hero2. Men förutom den så läggs det upp en hel del filmer av betydligt sämre videokvalitet, också gjorde med GoPro i olika versioner. Jag har ingen själv men funderar på att skaffa en, men eftersom jag jobbar med just bild och film så är jag bra kräsen och tänker inte köpa något som levererar sämre kvalitet än "Svenskt GoPro fiske 2013".

Så min fråga är egentligen varför vissa filmer är av så dålig kvalitet. Är det versionen av GoPro kamera som är problemet? Har den problem med autoexponering och funkar inte bra i vissa ljusförhållanden? Eller är det skit bakom spakarna - folk som helt enkelt inte kan efterbehandla filerna innan de lägger upp dem på youtube?
    Bloggen | Portfolio

Nej, jag tror inte att det är GoPro som är problemet här, utan du har först redigering och sen YouTube import kan göra sin del att göra skit.

Till exampel min video (ej fiske relaterad) http://www.youtube.com/watch?v=MfyQVskGJkU är sabbat pga YouTube import, på min dator är den riktig bra och skarp, men jag orkar inte jaga rätt inställningar för import eftersom det tar viss tid att göra import på nytt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
    12 svar
    1 429 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Mathias 70  
    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
    259 svar
    87 056 visningar
    0 gillar