Vågtestet i FFA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vågtestet i FFA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vågtestet i FFA

Jag köpte en Elektro samson för 3 dar sedan och i den följde det då med batterier, vilket FFA påpekar att det inte gör ?
    Dessutom skriver dom att denna våg har en 20 gr gradering. Om de menar hur nogrann den är de helt ute och cyklar. Den är nere på 2 grams nogrannhet !

Ursprungligen postat av pasi75
    Jag köpte en Elektro samson för 3 dar sedan och i den följde det då med batterier, vilket FFA påpekar att det inte gör ?
    Dessutom skriver dom att denna våg har en 20 gr gradering. Om de menar hur nogrann den är de helt ute och cyklar. Den är nere på 2 grams nogrannhet !
    Vad har du då för Electro-samson? Min väger upp till 25 kilo med 20 grams gradering. 1.02 står det exempelvis om vikten är 1020 gram.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
      Vad har du då för Electro-samson? Min väger upp till 25 kilo med 20 grams gradering. 1.02 står det exempelvis om vikten är 1020 gram.
      Jo , så har jag fattat att man väger firren Jag var bara osäker va de menade med 20 grams gradering. Men nu har jag fått det förklarat, trodde det skulle va 2 grams gradering, då den stegade i 2 gram Tack för hjälp !
      varje dag lär man sig nått nytt.
      Jag testvägde min våg idag mot en Krönt nykalibrerad våg på jobbet som väger ner till o.1 gram nogranhet . Min våg stämde exakt mot de olika vikterna som var från ca 0.5kg till upp mot ca 14 kg ! Skall även testa väga den i kyla.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75
        Jo , så har jag fattat att man väger firren Jag var bara osäker va de menade med 20 grams gradering. Men nu har jag fått det förklarat, trodde det skulle va 2 grams gradering, då den stegade i 2 gram Tack för hjälp !
        varje dag lär man sig nått nytt.
        Jag testvägde min våg idag mot en Krönt nykalibrerad våg på jobbet som väger ner till o.1 gram nogranhet . Min våg stämde exakt mot de olika vikterna som var från ca 0.5kg till upp mot ca 14 kg ! Skall även testa väga den i kyla.
        Problemet med kyla är att siffrorna försvinner. Tyvärr funkar den inte i minusgrader. Möjligen om man förvarar den innanför jackan på nåt vis.

Kommentera

Är det någon som har erfarenheter av R.T Zenso Scale. Den fick ju bra omdömme iaf. Eller är det som vanligt när det står R.T?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
          12 svar
          1 432 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
          259 svar
          87 238 visningar
          0 gillar