Skulle behöva lite hjälp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skulle behöva lite hjälp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skulle behöva lite hjälp!!

Nu hela hösten har jag och polaren vart ute efter att försöka ta en stor gädda men det verkar vara jäkligt svårt. Den största ligger på 5,5 och så har vi tagit någon på 4 kg.

Vi fiskar inne i grunda vikar som är från 0,5 meter till cirka 3 meter och jag vet att det inte brukar finnas så mkt storgädda på sånt grunt vatten men nu när hösten är här så brukar ju större gädda gå in på grundare vatten men tydligen får vi ingen kontakt med dom även fast vi är ute och nöter MYCKET.

Så jag skulle behöva hjälp om hur jag ska bete mig för att få kontakt med större gädda.

Vi fiskar i skärgården i gävle och det är inte spec känt för storgäddor.

Kanske ska man testa ute på djupare vatten utanför dom grunda vikarna. Jag vet inte men det kanske ni vet.

Ge mig tips och råd för jag vet ju att sportfiskarna här på fiskesnack har mkt stora kunskaper

Skitfiske!!

Stora fiskar

Ursprungligen postat av MeskMatte
    Nu hela hösten har jag och polaren vart ute efter att försöka ta en stor gädda men det verkar vara jäkligt svårt. Den största ligger på 5,5 och så har vi tagit någon på 4 kg.

Vi fiskar inne i grunda vikar som är från 0,5 meter till cirka 3 meter och jag vet att det inte brukar finnas så mkt storgädda på sånt grunt vatten men nu när hösten är här så brukar ju större gädda gå in på grundare vatten men tydligen får vi ingen kontakt med dom även fast vi är ute och nöter MYCKET.

Så jag skulle behöva hjälp om hur jag ska bete mig för att få kontakt med större gädda.

Vi fiskar i skärgården i gävle och det är inte spec känt för storgäddor.

Kanske ska man testa ute på djupare vatten utanför dom grunda vikarna. Jag vet inte men det kanske ni vet.

Ge mig tips och råd för jag vet ju att sportfiskarna här på fiskesnack har mkt stora kunskaper

Skitfiske!!

Utan att veta var du fiskar så kan det ju vara svårt att svara på den fågan. Men generellt så går ju även dom stora fiskarna in på lite grundare vatten om hösten och vintern. Där jag fiskar så är vattentemperaturen mellan 7-8 grader vilket är lite för varmt för att de stora skall parkera där mer än lite nu och då. Jag skulle fiska lite djupare ännu (2-4) men snart så börjar det nog smälla på stora även inne i vikarna. Fortsätt nöta och fiska även när det börjat bli lite kallare.

Mvh, Fred
    Senast ändrad av toxs; 2005-11-11, 22:43. Anledning: Ändra lite bara

Kommentera

om fisket inte funkar fungerar på det grunda leta betesfiskstimm på lodet över djupet o vid djupkanter, hittar du betesfisken finns gädddorna där...

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeboy79
        om fisket inte funkar fungerar på det grunda leta betesfiskstimm på lodet över djupet o vid djupkanter, hittar du betesfisken finns gädddorna där...
        okey vad är det för metod som är bäst då? trolling med stora vobblers? flötestrolling?

Kommentera

om det är STORA stim med betesfisk kan det ju vara bra med flötestrolling. men om det är mera spridda mindre stim så kan det ju vara bättre med vanlig trolling då man täcker av mer vatten...kör med stora djupgående vobblers typ största strike pro, cisco kid osv

Kommentera

okey då vet jag lite hur jag ska gå till väga! Får åka ut och testa lyckan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
            12 svar
            1 408 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mathias 70  
            Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
            259 svar
            86 230 visningar
            0 gillar