Wallander den orolige mannen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wallander den orolige mannen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wallander den orolige mannen

    Satt och slötittade på Wallander filmen igår, inget riktigt intresse men sambon ville titta på det.

    I slutet av filmen går herr Wallander längs med en kustremsa i Ystad, rökandes på sin cigarett och tittar ut mot horisonten.

    Hunden springer omkring, och herr Wallander strosar omkring där ser ju lätt mysigt ut kanske om man röker !

    I mitt huvud har jag bara en tanke, "gör det inte din jävel" och jorrå slutrökat så skjuter man ut fimpen i vattnet ....
    Nu kanske jag överreagerar lite visst det var ju bara en liten "fimpe" ..... men tycker ändå att man kan föregå med lite gott föredöme.

    Tänk om alla kastar sina fimpar i havet, det är kanske ok att byta blöjor på stranden och kasta ut i vattnet ...

    Iofs när jag går längs med kusten så blir jag starkt deprimerad över allt skit som jag hittar, värsta är att det är det som man kan se ... det under ytan är så mycket mer.

    Verkar som många ser havet som en massiv soptipp som bara sväljer allt skräp, för det märks inte det gör ingen skillnad.

    Ingen som tänker på BPA, FTALATER kvicksilver och annat skit som slutligen letar sig in i våra kroppar.

    Kände mest att jag ville få detta ur mig, och jag tror och hoppas att vi sportfiskare älskar våra vatten så pass att vi tar med vårat skräp hem.

  • #2
    Alltså, det är ju film. Klart han måste slänga fimpen i naturen om den ska vara trovärdig..

    Kommentera


    • #3
      För övrigt tycker jag det var en ganska rolig rubrik till tråden som stämmer in på #1.. "RullTrassel, den orolige mannen". ;-)
      Men jag håller med, det är förkastligt. Det du släpar med dej ut, det tar du fanimej med dej hem igen.

      Kommentera


      • #4
        Ha ha jag vet inte varför men nu mer när jag ser ditt namn i en tråd, så blir jag alltid lite lätt orolig

        +1 Kunde inte sagt det bättre själv,

        Sen har jag svårt att tro att efter den scenen så fiskade man upp fimpen för att vara reko !

        Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
        För övrigt tycker jag det var en ganska rolig rubrik till tråden som stämmer in på #1.. "RullTrassel, den orolige mannen". ;-)
        Men jag håller med, det är förkastligt. Det du släpar med dej ut, det tar du fanimej med dej hem igen.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg
          Ha ha jag vet inte varför men nu mer när jag ser ditt namn i en tråd, så blir jag alltid lite lätt orolig

          +1 Kunde inte sagt det bättre själv,

          Sen har jag svårt att tro att efter den scenen så fiskade man upp fimpen för att vara reko !
          Haha, jag vet inte hur jag ska ta det riktigt.. som den ändå ganska positiva, sura ung-gubbe jag är väljer jag att..inte tolka alls utan tar in orden som dom står:-)

          Och det låter ganska otroligt att dom skulle plockat upp den ja.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg
            Ingen som tänker på BPA, FTALATER kvicksilver och annat skit som slutligen letar sig in i våra kroppar.
            Jodå det finns en och annan dårfink som tänker på sånt.

            http://www.fiskesnack.com/forum/show...p%C3%A5-fisken

            http://www.fiskesnack.com/forum/show...-v%C3%A5ra-hav
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

            Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
              Men tyvärr är de dårfinkarna alldeles för få...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              250 svar
              77 676 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Usling
              av Usling
               
              Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
              74 svar
              5 154 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg WalterChang  
              Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
              6 svar
              567 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg bandsmet  
              Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
              32 svar
              2 379 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson  
              Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
              3 svar
              571 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Usling
              av Usling
               
              Arbetar...
              X