Saab??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saab???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Saab???

Tja
    Ville bara höra med er på forumet vad ni tycker och tänker om detta bilmärke!

Skriv gärna upplevelser, åsikter och för nacken delar mm
    Ja allt ni innerst inne känner för dessa bilar.
    Gärna vilken modell ni tänker på om det är specifik modell.

Alltid ett intressant ämne att höra åsikter om.

Ingen egen erfarenhet men kompisen har en o den funkar inte bra på varken gädda eller gös.

Kommentera

Kan ju tillägga att jag är "fel fostrad" som polaren alltid sa. Uppvuxen i Saab morfar som kört Saab sedan 50talet och uppväxt i Trollhättan. Så dom finns ju i mitt hjärta. Men min stora motorintresse sträcker sig längre än detta märke.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
        Ingen egen erfarenhet men kompisen har en o den funkar inte bra på varken gädda eller gös.
        Jag ska sätta krok på ett Saab emblem så ska ni se att man kan jerka upp en gädda på Saab. Är jag helt säker på.

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
          Jag ska sätta krok på ett Saab emblem så ska ni se att man kan jerka upp en gädda på Saab. Är jag helt säker på.
          Lätt! Bara kör!

Kommentera

Jag själv har ägt närmare 20 olika bilar men jag har lovat mig själv att aldrig äga en Saab
            (eller en fransk bil...)

Saab skulle ha hållit sig till flygplanstillverkning och Fransoserna kan hålla sig till att framställa goda viner och ostar, osv !

/ HenkeW

Kommentera

Utveckla gärna varför med henke. Älskar höra alla motiveringar till varför. Jag vill inte ha lång mothugg tråd utan älskar bara att höra åsikter.
              Sj har jag ägt lite för många bilar genom åren. Dels då jag varit bilhandlare för några år sedan. Men även då jag gillar byta bil lite då och då.
              Franskt håller jag med om är dåliga bilar även om jag tycker en 70tals stålmus är en riktigt cool bil.

Kommentera

har en saab 9-3 2.0 vector -02 som jag haft i runt 9 år. bästa bilen jag nånsin haft.
                går bra, åker gött å funkar bra å dra båten me om man vill det.
                använder dock pajeron till å traila :p

som alla andra bilar som åldras så åker man ju såklart på å byta slitage delar, det kommer man inte ifrån med något märke.
                jäkligt synd att det gick som det gick för saab, hade lätt köpt en ny saab om dom fortfarande gjordes här i sverige.

många kompisar till mig kör saab, bla 9-3x och 9-3 turbo x. dom e också skitnöjda med sina saabar.

min första bil var även den en saab. 99a -76 2.0 fyfan va ja saknar den bilen. 4 petad å brutal stark

Kommentera

Vilket bilfabrikat tillverkar 5ans drev i lådan i plast?
                  Vilket bilfabrikat har tändningslåset mellan framsätena?
                  Vilket bilfabrikat blåser topplockspackningar i parti och minut?
                  Vilket bilfabrikat hade stora problem med oil-sludge? (stort problem i kalla klimat... som i Sverige tex)
                  Vilket bilfabrikat hade klart sämst andrahandsvärde?
                  Vilket bilfabrikat hade som servicepunkt att dra åt topplocket?
                  Listan kan göras väldigt lång, tyvärr...

Ang Franska bilar:
                  Det räcker med att sätta sig i en och köra en sväng så förstår man varför

Närå, skämt åsido.
                  Saab har alltid gett jäkligt mycket Bang for the Buck i prestanda!
                  Det tog många år innan Volvo kom ikapp på den fronten!
                  Synd som f-n att Saab gick i graven för stora svenska företag behövs, oavsett vilket märke de bygger

Har åkt en hel del i bla Citroen, som mina föräldrar har en förkärlek till och man åker kungligt i dem som har luftfjädringen.
                  Varför de tar bort den fjädringen på många modeller är en gåta !?
                  Otroligt bekväma bilar med rätt fjädring!

/ HenkeW

Kommentera

Har en Saab 9-5 från 05 som gått ca 17000 mil och aldrig haft en besiktnings 2 på den det räcker för mig . Angående franska bilar har inga problem att åka i dom men ska jag köra bil då blir det saaben alla gånger bilar utan prestanda tycker iaf inte jag är särskilt tillfredställande .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 440 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 070 visningar
                    0 gillar