Ursprungligen postat av Ari
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trolling olagligt vattenskoter tilllåtet vilket stör mest???
Collapse
X
-
Jag håller med Ari, vi ska göra allt vi kan för att behålla vår fina natur...väntar vi för länge är det försent.Ursprungligen postat av OlaAri, Jag förstår vad du menar om hur irriterad man blir när man blir störd av andra.
Men stör inte vi fiskare en massa andra när vi åker ut "för nöjes skull" och fiskar, och miljön ska vi inte tala om. Jag tror att en hel del skotrar har 4-taktare medans en massa fiskare kör omkring med 2-taktsmotorer och i princip häller ut olja i vattnet.
Och hur många fiskare har miljöbilar när de ska iväg på nöjesfisketuren.
Det är ett dilemma att man rättfärdigar sitt eget nöje men förkastar andras rätt att ha en hobbie.
Jag har inget svar men irriterar mig själv på folk som stör mig.
Så fort jag tar examen ska jag köpa en miljöbil och dessutom planeras motorköp till båten.........ELmotor ;-)
A L L A kan göra nåt !!!!!!gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Om vi pratar miljö så finns det nog bra många större bovar än de 2000 vattenskotrar som finns i Sverige idag. Jag har själv haft två stycken och tävlat i SM med mera och jag kan bara säga det är SKIT SKOJ dock försvann lite av charmen i och med att det blev lagligt i Sverige, bra mycket roligare att leka med kustbevakningen i Göteborg eller skvätta ner folk som satt o solade på lejontrappan i Centrum... jag vet att detta är fel, men det gör det inte mindre roligt för det!
Men som sagt är det miljön ni fokuserar på så är det nog bättre att ni fokuserar på att byta ut alla era förlegade gamla 2taktare till miljöbovar och kanske till och med köper er en ny bil istället för den ni kör från tidigt 90tal.. eller varför inte göra en så enkel sak som att byta bort allt bly som de flesta använder vid sitt fiske.....
Själklart är det störande när folk blåser runt i 100knyck när man själv försöker få lite lugn o ro o kanske få sig en firre eller två.. men det får ta, vill man ha lugn o ro - köp en stuga vid en liten karpdamm ute i skogen,, låt folk leva och göra det som de tycker är skojs... åter igen motorsporten är en försumbar del av miljöförstörningen oavsett om det är vattenskotrar eller F1 bilar...
Lev livet och fokusera på er självaDet krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 413 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg