Fiske & alkohol - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske & alkohol

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Helmin Visa inlägg
    Kan vara rätt farligt att ge sig ut på sjön full. tycker det inte är en bra kombination någonstans.

Det rör väl sunt sjömanskap - kan, men behver inte, ha med fiske att göra...

Den bästa whiskeypinne jag någonsin fått fick jag ur Olofs fickplunta i våras när jag precis tappat ett solklart pb på gädda...

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
      Det rör väl sunt sjömanskap - kan, men behver inte, ha med fiske att göra...

Den bästa whiskeypinne jag någonsin fått fick jag ur Olofs fickplunta i våras när jag precis tappat ett solklart pb på gädda...
      Det kom jag ihåg... Ibland kan det vara bra att ha med sig en jävel

Kommentera

Nja, att ta sig en öl eller en liten slurk whisky är väl inte direkt samma sak som att supa.
        Har själv inte någon lust att bli full (eller en lättare onykter) ute på sjön (eller annars heller för den delen), men normalt så firar vi att vi kommer ut med en öl. Sen så blir det (beroende av vilket väder det är) ett antal 2.8or. Är det kallt ute så kan det väl tänkas att man blöter läpparna i en mumsig whiskas också

Kanske skall lägga till att det oftast blir grillpaus under dagen, god mat och dryck är en given del under en fiskedag

/D

Kommentera

Fiskar ju uteslutande från båt i skärgårdsvatten och är ofta ensam ombord så av säkerhetsskäl är allt starkare än folköl förbjudet ombord oavsett om det fiskas eller bara åks båt men det brukar bli 1 sån till maten iaf under heldagsturerna då jag ofta har något köttaktigt med till lunch då är det godare med en öl än vatten/mjölk

Men att supa (bli berusad) under fiske eller på sjön i allmänhet är inte förenligt enligt mig iaf, visst det är upp till var och en men att köra båt onykter är faktiskt olagligt, frånsett att det är ytterst olämpligt så det ger sig själv om man är laglydig iaf.

Sen är det ju inte så svårt att inse att man tappar koncentration vid fisket om man är påverkad, och allt som försämrar fiskelyckan är negativt och bör undvikas för när jag fiskar vill jag göra mitt bästa för att nå bästa möjliga resultat.

Sen vid middagen hemma eller nere på bryggan i kvällssolen efter avslutat fiske tar jag gärna en starkis eller två allra helt i goda vänners lag

Kommentera

beklämd

Har varit på fisketurer där det pyst lite till höger o vänster från öppnade ölburkar. Gillar det inte alls. Har sett de som festat loss rejält och jag blir beklämd.
            Svårt att göra något åt det när det man är på turbåt. När vi åker i egen båt gäller, max folköl till mackan.

För mig är det antingen eller.
            Dricker aldrig ombord och vill gillar inte att någon annan gör det på båten. Det kan handla om liv o död i slutänden.

En god malt vare sig den är destillerad eller inte tackar jag inte nej till, men det är hemma, på festen eller på ölpuben.

Uttern_
            Den gamle och navet
            (han som e ute å cyklar)

Kommentera

100% nykterhet för 100% fiskeupplevelse!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

jag har en signatory vintage 1988 från mortlach distillery i båten
                denna gyllene whisky stod på ett begagnat sherry fat i skottland från den
                23e november 1988 till den 12e mars 2003 då den hälldes upp på flaska nr 244 av 398 för att skeppas ner till london där jag köpte den tog hem den o ställde den i båten
                den ska öppnas när jag kommer in till hamnen med min 20 kilos lax

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
                  jag har en signatory vintage 1988 från mortlach distillery i båten
                  denna gyllene whisky stod på ett begagnat sherry fat i skottland från den
                  23e november 1988 till den 12e mars 2003 då den hälldes upp på flaska nr 244 av 398 för att skeppas ner till london där jag köpte den tog hem den o ställde den i båten
                  den ska öppnas när jag kommer in till hamnen med min 20 kilos lax

då lär du ju inte vara alkis om du bara dricker för storlaxar

Kommentera

en folle eller 2 när man latmetar är ju guld!! men inte när man är ute på sjön eller isen!
                    http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Sen är det väl en försäkringsfråga också? Gäller försäkringar på t.ex båtar om man gör bort sig på fyllan på sjön?
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 411 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 453 visningar
                      0 gillar