fjantigt eller befogat ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fjantigt eller befogat ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fjantigt eller befogat ?

Tänkte fråga eftersom det finns enormt mycket kunskap här om allt .Detta handlar definitivt om övrigt .

Ingår källaren i min hyra eller är det ett utrymme utöver ?
    Ingår det i hyran måste jag ha något att säga till om ?
    Ska det vara så här?
    Det går inte genom bilder att visa hur det är ...men det är super många spindlar STORA , orädda . Det är nät överallt , tak ,väggar och de bygger nät på alla saker och det sinker fruktansvärt.Det är smutsigt och fukt efter väggarna .
    Så vidrigt … . men det känns lite fjantigt att klaga på spindlar .
    (hoppas det är okej att jag visar bilderna )

Någon som vet vad det är för spindel ?

Du kan ju alltid klaga över lukten och att det är fuktigt, tror det har bättre genomslag.

Bilderna är suddiga men det ser ut att vara samma sort som jag har i hela källaren här. Jag låter dom vara, hellre spindlar än andra insekter. Har inte lyckats bli anfallen av en enda än så länge så jag antar att dom inte äter människor i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
      Du kan ju alltid klaga över lukten och att det är fuktigt, tror det har bättre genomslag.

Bilderna är suddiga men det ser ut att vara samma sort som jag har i hela källaren här. Jag låter dom vara, hellre spindlar än andra insekter. Har inte lyckats bli anfallen av en enda än så länge så jag antar att dom inte äter människor i alla fall.
      Okej Tack
      Så risken är att om dom försvinner kommer det andra insekter?
      Gillar inte att klaga men du har rätt i att fukt o lukten är ett värre problem .

Kommentera

Bara dra in högtrycken och spola ordentligt rent sedan skura av väggarna med ngt starkt och sedan på med högtrycken igen?
        sigpic

Kommentera

Känns det som en sanitär olägenhet går det väl att kontakta hälsovårdmyndigheten och höra vad som kan göras.
          Finns en del man kan göra på egen hand men när det gäller fukten kan det innebära dränering av husgrund och/eller förbättrad ventilation. Det faller på fastighetsägarens lott att åtgärda det.
          Får du bort fukten försvinner risken för mögel och röta. Källarspindlarna kommer antagligen heller inte att hitta mat lika lätt. De käkar bl.a insekter, gråsuggor och tusenfotingar. Spindelfödan tuggar i sig kvalster och mögel samt nallar av varandra.
          Anticimex har också idéer om sånt där men deras verksamhet betalas antagligen av fastighetsägarens försäkring.
          Börja med att snacka med häsovårdskontoret. Följ deras råd.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tack snälla

Kommentera

Husspindel eller vanlig husspindel (Tegenaria domestica) är nära släkt med luffarspindeln, men även om dess bett är obekvämt så är det inte farligt för människor. Spindeln ingår i släktet husspindlar (Tegenaria) i familjen trattspindlar (Agelenidae)

Utseende
              Den husspindelns hona kan nå 9-10 mm i längd, och hanen 6-9 mm. Hanen har längre ben än honan. Det kan vara svårt att se skillnad mellan en husspindel och en luffarspindel, och de kan båda ha ett sorts sick-sackmönster på magen. Husspindeln är dock generellt mindre i storlek, är av en något mörkare nyans av brunt, och har små cirklar på magen och ränder på benen.

Habitat
              Dessa spindlar bygger generellt ett platt nät med en trattliknande boning i ena änden. Dessa nät kan bli relativt stora om de inte störs. När ett byte fastnar i nätet så rusar husspindeln ut ur tratten och attackerar det.

Husspindeln är vanlig både i Europa och Nordvästra USA. Det tros att spindeln introducerades till Nordamerika genom brittiska kolonister som ovetande gett den passage över atlanten.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Husspindel

Kommentera

Fyyyy Faaaaaaaaaaaaaaan!

Vad vidrigt Säg till fastighetsägaren. Det är ju inte trevligt att behöva ha det så. Fukten angriper ju de saker man förvarar i källaren.
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Har hört nånstans att om det finns spindlar så finns det inget mögel. Men som det verkar vara i din källare är det nog bara en tidsfråga innan möglet kommer...
                  http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av cath Visa inlägg
                    Tänkte fråga eftersom det finns enormt mycket kunskap här om allt .Detta handlar definitivt om övrigt .

Ingår källaren i min hyra eller är det ett utrymme utöver ?
                    Ingår det i hyran måste jag ha något att säga till om ?
                    Ska det vara så här?
                    Det går inte genom bilder att visa hur det är ...men det är super många spindlar STORA , orädda . Det är nät överallt , tak ,väggar och de bygger nät på alla saker och det sinker fruktansvärt.Det är smutsigt och fukt efter väggarna .
                    Så vidrigt … . men det känns lite fjantigt att klaga på spindlar .
                    (hoppas det är okej att jag visar bilderna )

Någon som vet vad det är för spindel ?

Befogat
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 406 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 146 visningar
                    0 gillar