Vad kör du för bil? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kör du för bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Många Subaru Outback men ingen direkt skräll, noterat just denna modellen väldigt frekvent vid diverse fiskevatten.

    Oerhört nöjd med min Mazda men självklart sneglar man åt Subaru. Nästa bil blir garanterat en automat i alla fall.

    Rosten förr och dagen problem är väl främst elektroniska.
    Märken som var riktiga rostburkar förr har ju snäppat upp sig rejält. Tänker främst på Renault och kanske Peugeot.
    Hur Opel är numera har jag inte koll på, alltid varit ett märke som varit totalt iskallt för mig.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

      Uppblåst då med baksätet nedfällt eller få du pumpa innan fiske?
      Pumpar innan fiske, tar 5 min.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
        Många Subaru Outback men ingen direkt skräll, noterat just denna modellen väldigt frekvent vid diverse fiskevatten.

        Oerhört nöjd med min Mazda men självklart sneglar man åt Subaru. Nästa bil blir garanterat en automat i alla fall.

        Rosten förr och dagen problem är väl främst elektroniska.
        Märken som var riktiga rostburkar förr har ju snäppat upp sig rejält. Tänker främst på Renault och kanske Peugeot.
        Hur Opel är numera har jag inte koll på, alltid varit ett märke som varit totalt iskallt för mig.
        Stämmer ganska bra, min Mégane 2007 är synbart rostfri men bla AC, elhiss, partikelfilter har ställt till det... dock bra, pigg och snål dragbil men nästa bil blir en automat och 4WD för lite tuffare naturramper...

        Kommentera


        • #34
          Jag är brydd på att många har Subaru Outback istället för Subaru Forester.

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
            Jag är brydd på att många har Subaru Outback istället för Subaru Forester.
            Hade tre Outback men tog ut dem som tjänstebilar. Där platsade de finansiellt perfekt. De äldre forester med lågväxel var ju annars båtmässigt klockrent. Kanske fler som varit i samma läge??
            __________________________________________________ _____________________________

            Covfefe

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg

              Hade tre Outback men tog ut dem som tjänstebilar. Där platsade de finansiellt perfekt. De äldre forester med lågväxel var ju annars båtmässigt klockrent. Kanske fler som varit i samma läge??
              Så som jag hört så ska det vara samma bil. Bara att outback har mer plojploj som kan gå sönder. Men det kan ju vara dom äldre då jag tänker på.

              Jag körde tidigare en Toyota Avensis. Det gick det också sommartid med trailer. Men man fick planera placeringen bättre. Ofta rulla trailern för hand sista biten.
              Nu när jag har 4wd och en bra sitthöjd. Största misstaget jag gjort i livet är att inte köpt en sån för 10 år sen. Råkade hamna på en oplogad väg i vintras. Kan ju säga att jag är en nervös bilförare, läs försiktig. Får jag sladd så är det toa direkt efter. Har toarulle i bilen av den anledningen. Hände ju ofta med Toyotan att man tappade greppet. Men med Kian. Den bara tuggade sig fram. Oplogat, vår och ett bilspår att följa. Fick gå ut en gång och skotta. Såg att dom som kört innan hade jävlas mycket mer. Så nöjd med kia.

              Kommentera


              • #37
                Kört lite allt möjligt genom åren, Honda/Bmw/Volvo/etc men blev varse en dag att vägarna till favorit vattnen blivit sönderkörda av skogsmaskiner så nått med lite mer markfrigång och 4wd kändes nödvändigt då skrap och klonk under ogillades. Blev en Outlander Turbo då som funkat ypperligt.hittills.
                Börjar dock spåra lite med den bilen nu då det börjat pillas på den (bilnörd vid sidan om fiske) så tankar finns att ev skaffa nått lite skabbigare vid sidan om för fiske och skogs turerna.

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
                  Jag är brydd på att många har Subaru Outback istället för Subaru Forester.
                  Forester här :-)

                  Sambon kör Subaru Legacy sedan några år, funkar klanderfritt.

                  Ångrar också att jag inte köpt en hög bil med 4wd tidigare.


                  Kommentera


                  • #39
                    BMW 320i Xdrive med ett litet chip som lök på gösen

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                      BMW 320i Xdrive med ett litet chip som lök på gösen
                      Ja de skulle ha tagit fram en XC/Allroad på den basen... Sannolikt en strategisk miss om du frågar mig eller så trodde de alla skulle ta en (mindre estetisk) X2-X3 istället...?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      250 svar
                      77 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Usling
                      av Usling
                       
                      Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                      74 svar
                      5 104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg WalterChang  
                      Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                      6 svar
                      567 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg bandsmet  
                      Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                      32 svar
                      2 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                      3 svar
                      570 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Usling
                      av Usling
                       
                      Arbetar...
                      X