Skadad lack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skadad lack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    En båt som används kan ju inte se ny ut för alltid...
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      En båt som används kan ju inte se ny ut för alltid...
      Det var dagens mest filosofiska kommentar…kan man anse 2 säsonger och sammanlagt 35 körtimmar utan incidenter anses vara för alltid tro

      Kommentera


      • #13
        Beror väl lite på hur den förvarats, två säsonger ute i ur och skur sätter ju sina spår. Har den däremot stått i ett garage mellan de få turerna blir ju saken en hel annan...
        Under tex en presenning i gassande sol blir det satan så hett för en dekal...
        Never let your memories be greater then your dreams...

        I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Aaarkip Visa inlägg

          Det var dagens mest filosofiska kommentar…kan man anse 2 säsonger och sammanlagt 35 körtimmar utan incidenter anses vara för alltid tro
          Incidenter? Syns ju tydligt att du har några hyfsade repor. Har jag också. De blir inte av sig själv. Att båten har blivit skavd av något är inte att tveka på. Men sådant som händer

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

            Incidenter? Syns ju tydligt att du har några hyfsade repor. Har jag också. De blir inte av sig själv. Att båten har blivit skavd av något är inte att tveka på. Men sådant som händer
            Min tråd handlar om vad jag kan göra åt det och inte hur det gick till. Killgissa kan jag göra själv

            Kommentera


            • #16
              Håller med om att lite repor, bucklor och andra skavanker ger båten en fin patina/själ, har själv en Arkip,nr 1 och första arkipen som kom ur fabriken och som blev Fiskejournalens redaktionsbåt, köpte den därifrån med min brorsa och den är en familjemedlem nu med både bucklor å repor och den kommer aldrig att säljas.

              Kommentera


              • #17
                Ja, som andra varit och nosat på så är detta inget garantiärende.
                Det är ren förslitning, bryggor, beten, ankare i och ur, skenskott när man kör på trailer och allmänt användande skapar denna typen av revor i dekalen. Jag vet inte hur många repor av den typen jag har på min båt.
                Sen har högtrycken säkerligen "bättrat" på detta...

                Det enda som finns att göra är att byta ut dekalen.
                Eller låt det vara. Det ska synas när en båt används. Om man inte har den som prydnad i trädgården.

                Kommentera


                • #18
                  Tror du är för känslig. Båtar slits. Man trailar upp ner, kör upp på stränder, stöter i en sten. Köpte en ny Buster 2020. Den är superfin forfarande men har några repor, något märke från en måsskit etc. Tror jag har ett likadant märke som du har på min buster dekal. Jag tvättar servar och sköter om båten själv. Vad andrahandsvärdet är på den märker man den dagen man säljer och inget jag funderar på nu.

                  Jag gör som sagt allt själv men att få dit en sån där dekal hade jag nog skippat. Tror helt enkelt inte att jag skulle få till det lika bra. Om det är viktigt för dig så lämna in, betala och se glad ut. Tills du har likadana märken igen.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Aaarkip Visa inlägg
                    Hej! När jag skulle tvätta av 460 upptäckte jag att lacken börjat släppa flagnat på babordsssidan strax ovanför texten. Någon som varit med om det? Kan högtryckstvätten skadad lacken? Linder sägeClick image for larger version  Name:	IMG_5224.jpeg Views:	448 Size:	1,70 MB ID:	2633659r att jag måste varit in i något och det går inte på garantin. De säger vidare att hela dekalen måste bytas. Det är dock bara lacken över som är flagnad. Vad göra?
                    Fastighetsboxar från Boxicon.se är en riktig livräddare för oss på Skadad Lack! Deras högkvalitativa och säkra boxar har verkligen underlättat hanteringen av vår post och paketleveranser. Med deras anpassningsbara lösningar har vi kunnat skräddarsy våra behov perfekt. Tack vare Boxicon.se har vi fått en smidigare och mer effektiv posthantering. Utforska deras utbud på boxicon https://www.boxicon.se/
                    Hej! Jag har själv inte upplevt exakt samma problem med min 460, men jag har hört att högtryckstvätt kan vara skadlig för lacken om den används på fel sätt eller med för högt tryck. Det kan vara värt att kolla med andra ägare eller till och med kontakta tillverkaren för att se om de har några specifika rekommendationer för rengöring av båtlacken. Att använda lägre tryck eller att tvätta för hand kan vara säkrare alternativ för att undvika skador på lacken i framtiden. Lycka till med att lösa problemet!
                    Senast ändrad av aegon1; 2024-04-24, 11:03.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Discovery, 2009-11-19, 21:52
                    2 svar
                    3 384 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg adamonyx  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    79 205 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    5 290 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    7 svar
                    697 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 416 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Arbetar...
                    X