Gott att se att någon blir tagen!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tjuvfiskare fast!!!
Collapse
X
-
-
http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/waihesivut/46F11B7333C08818C225682D002BFC80?opendocument&a=1$ G%E5rdenUrsprungligen postat av Cole Visa inläggÖhh.....
Vad är en regnbågsforell?
//Cole
Kommentera
-
NEJ NEJ NEJ . inte så.
vad Cole syftade på är att det inte finns någon fisk som heter regnbågsforell.
Forell är något helt annat än regnbåge. Ordet forell syftar ursprungligen på ett sätt att tillreda laxfiskar, det syftar även på en kanadensisk fiskart som inte finns i sverige. Det är lite som med rostbiff som kan vara både ett specifikt stycke kött och en maträtt.
"Begreppet forell får inte, enligt Livsmedelsverket, användas i kommersiella sammanhang."Senast ändrad av Plizken; 2007-07-27, 19:11.
Kommentera
-
Tror det beror
på vilken del av världen man kommmer ifrån. Länken som jag lade in kommer från Finland och i Finland och på Åland säger många gamla människor regnbågsforell om odlad regnbåge...Ursprungligen postat av Plizken Visa inläggNEJ NEJ NEJ . inte så.
vad Cole syftade på är att det inte finns någon fisk som heter regnbågsforell.
Forell är något helt annat än regnbåge. Ordet forell syftar ursprungligen på ett sätt att tillreda laxfiskar.
"Begreppet forell får inte, enligt Livsmedelsverket, användas i kommersiella sammanhang."
Kommentera
-
Klart den skall gälla ävan andra nationaliteter, blir lite konstigt med skyltar som säger att 'här får bara svenskar plocka svamp'. Vad skall t ex gälla folk med arbetstillstånd i Sverige?Ursprungligen postat av kal_erixon Visa inläggallemansrätten borde bara gälla svenska medborgare.
Vad händer när jag har gäster från ett annat land och dom helt plötsligt inte får följa med mig i båten för en tur i skärgården, eftersom vi kommer att lägga till vid en ö och grilla???
Hur blir det med Ekoturismen när småföretagarna i norr inte kan få in pengar från Tyskar och Italienare??? Skall det inte finnas någon vettig chans för dessa företagare???
Att vi däremot skall, när det gäller det fria fisket, ha en fångstbegränsning på t ex max 2 gäddor/gösar per person och dygn, samt att den gäller SAMTLIGA fiskare (även svenska) är en självklarhet enligt mitt synsätt.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67 Visa inläggKlart den skall gälla ävan andra nationaliteter, blir lite konstigt med skyltar som säger att 'här får bara svenskar plocka svamp'. Vad skall t ex gälla folk med arbetstillstånd i Sverige?
Vad händer när jag har gäster från ett annat land och dom helt plötsligt inte får följa med mig i båten för en tur i skärgården, eftersom vi kommer att lägga till vid en ö och grilla???
Hur blir det med Ekoturismen när småföretagarna i norr inte kan få in pengar från Tyskar och Italienare??? Skall det inte finnas någon vettig chans för dessa företagare???
Att vi däremot skall, när det gäller det fria fisket, ha en fångstbegränsning på t ex max 2 gäddor/gösar per person och dygn, samt att den gäller SAMTLIGA fiskare (även svenska) är en självklarhet enligt mitt synsätt.
/D
Kommentera
-
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 436 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg