PS 3 igen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS 3 igen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• PS 3 igen!

Har köpt en Scart-kabel.

Under inställningar på PS3:an kan jag välja RGB eller "Y pb/cb pr/cr"... vilken av inställningarna bör jag välja. Tycker nästan den sistnämnda verkar bäst.

Varför två alternativ, vad är skillnaden???

PLEASE, hatar valmöjligheter... Och har ingen HD TV där PS3:an står.
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-02-11, 16:09.

Har för mig det är så att..

RGB = SCART
    Y pb/cb pr/cr = Component
    .

Kommentera

Tack, men Scart borde väl då vara bäst? Upplever det inte riktigt så.

MVH

Kommentera

Blir inte riktigt klok på det här... Om Y pb/cb pr/cr betyder Component så har du inget annat val att köra än Scart.
        Component ger en bättre signal än vad Scart ger. Dock via en componentkabel (grön, röd, blå) 3 st kablar som går ut från din ps3 och 3 som går in i TVn. Dock krävs det en HD-tv för att kunna köra med sådana kablar.
        www.pikewallis.se

Kommentera

Inte jag heller... Helt sjukt!

Först väljer jag kontakt i systeminställningar sedan kommer jag till valen ovan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Manhood Visa inlägg
            Blir inte riktigt klok på det här... Om Y pb/cb pr/cr betyder Component så har du inget annat val att köra än Scart.
            Component ger en bättre signal än vad Scart ger. Dock via en componentkabel (grön, röd, blå) 3 st kablar som går ut från din ps3 och 3 som går in i TVn. Dock krävs det en HD-tv för att kunna köra med sådana kablar.
            Component är näst bäst efter HDMI. Component kan du köra oavsett om du har hdtv eller ej.

Scart är fortfarande det vanligaste sättet att koppla bild och ljud. Ganska gammalt men kvaliten är helt ok.
            Kör du komponent så är bilden uppdelad i de tre kablarna (grön, blå och röd). Ljudet måste du koppla via Koaxialkabel eller optisk kabel. (scart kör både bild och ljud i samma).

Har en hyffsad tv (HD-ready eller bättre samt möjlighet till 5.1 (surroundljud) så skall du satsa på component till bild och coaxial eller optiskt till ljudet för bästa upplevelse om dessa ingångar finns på din tv eller reciever..

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
              Component är näst bäst efter HDMI. Component kan du köra oavsett om du har hdtv eller ej.

Scart är fortfarande det vanligaste sättet att koppla bild och ljud. Ganska gammalt men kvaliten är helt ok.
              Kör du komponent så är bilden uppdelad i de tre kablarna (grön, blå och röd). Ljudet måste du koppla via Koaxialkabel eller optisk kabel. (scart kör både bild och ljud i samma).

Har en hyffsad tv (HD-ready eller bättre samt möjlighet till 5.1 (surroundljud) så skall du satsa på component till bild och coaxial eller optiskt till ljudet för bästa upplevelse om dessa ingångar finns på din tv eller reciever..
              Finns det component-ingångar på äldre TV som ej är HD-ready?
              Hade jag inte en aning om...
              Dock vad jag läst mig till så anser inte alla att HDMI är bättre än Component...
              Är väl lite personlig smak det där.
              Men att Component är bättre än Scart ser tom jag för blotta ögat när jag kollar på min plasma där hemma. Inte ofta vi "amatörer" kan märka någon större skillnad mellan kablar, dock gjorde jag det i detta fallet. Samma sak när jag bytade högtalarkablar på hembiosystemt.
              Blev en jäkla skillnad
              www.pikewallis.se

Kommentera

Att köra ps3 på icke hd tv är som att jerka med haspel.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                12 svar
                1 433 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mathias 70  
                Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                259 svar
                87 291 visningar
                0 gillar