Tack Esox. Jag blev rädd at jag hade lagt på locket!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
anna lindh...
Collapse
X
-
Hur fan kan man jämföra olika katastrofers "värde"?Originally posted by korten
men det är lite skillnad på klüft o anna lindh. klüft snackades det inte om på radio, tv mm. vart man än vänder sig så är det anna lindh som det pratas om.. till och med på skolans högtalare ropades det ut.. jag tycker att alla här borde lämna nån tanke till alla som dog 11 septermber 2001 istället.
När du ändå är inne på det kanske du åxå tänker på alla de miljoner människor som på ett eller annat drabbades av det som hände 11 september 1973?
Idag är det 30 år sen Pinochet tog makten i Chile genom en statskupp genomförd med ekonomiskt och militärt stöd av USA.
Den folkvalde presidenten Aliende och hans regering mördades och Chile drabbades av 17 års tyranni under vilken hundratusentals personer torterades, mördades och försvann.
11 september är inget bra datum......
//SDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Polisen har ett namn och släpper det/griper tidigast imorgon enligt en säker källa. Man har alltså inte hittat personen ifråga än. Inte helt förvånande om man lysnat på en del intervjuer med polisens talesmän att de kommit längre än vad som framgått.
//KBJ@
Kommentera
-
Helt sjukt hur sjuk någon kan vara och göra något sådan här, hur kan det gå till så här?
Fattar inte heller hur någon kan jämföra detta med att klüft va mycket bra i vm mm... det är ju en helt annan och MYCKET viktigare grej!
Så stort at den till och med kom med på "Top News" på CNNs hemsida..
Och självklart blir det en mycket större grej än vad som hände med 5-åringen som också var VÄLDIGT tregiskt. Inte för att Anna Lindh var mer värd som människa, utan för att hon var en mycket offentlig person ett av Sveriges bästa ansikten utåt.
><(((*>
Allvarligt talat, hoppas du skämtar med oss nu. Dessutom haussades Klüft nåt enormt långt innan den senaste framgången när hon hade ett EM-guld inomhus som främsta merit. Läser du Sportbladet i överhuvudtaget? Jag är inget fan av henne direkt men iaf jämför inte äpplen med päron. Som någon sa tidigare så är det här något helt annat än en sporthändelse.Originally posted by korten
men det är lite skillnad på klüft o anna lindh. klüft snackades det inte om på radio, tv mm. vart man än vänder sig så är det anna lindh som det pratas om.. till och med på skolans högtalare ropades det ut.. jag tycker att alla här borde lämna nån tanke till alla som dog 11 septermber 2001 istället.
//KBJ@
Kommentera
-
Det hela är ju också ett hot mot Sveriges öppenhet. Jag vet inga andra länder där man kan se utrikesministern och en kompis till honom/henne gå och handla precis som vanliga människor. Det skulle vara världens pådrag i nåt annat land.
Jag skulle gärna se att vi hade den öppenheten kvar men det är kanske för sent. Man får ju hoppas att det "bara" var en galning och att han inte hade nåt politiskt motiv.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
11 svar
1 440 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg