Alkohol till sjöss? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alkohol till sjöss?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
    Att jämföra bilkörning med att köra båt är rätt korkat i mitt tycke, nu är jag inte nykter själv när jag skriver detta men detta är vad jag tycker. När jag är och fiskar är jag ute för att just fiska inte för att supa. Har väl hänt man har svept en cider eller två i båten men inte mer. Men jag tycker ska man supa till ordentligt så ska det inte vara i båten. Men lagen säger 1.0 promille vilket är ganska mycket. Men vill folk dra ut med sina polare o fiska o dra en bärs ser jag inget fel i det. Men alla som sätter sig i en bil påverkad skulle fan ha ett nackskott!
    Gå en högfartsutbildning med radartillägg(om det nu inte ingår) och kom tillbaks igen och tala om hur mkt enklare det är att köra båt.

MVH Markus
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
      vad e det för skillnad om 2 bilar möts o frontar där en är påverkad eller samma historia till sjöss,eller om en påverkad båtförare rammar mina barn i min båt??
      Tycker inte det verkar så lämpligt att dina barn är ute med din båt.
      Barn är med största sannolikhet mindre riskmedvetna än jag är om jag har tagit några pilsner.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hegge Visa inlägg
        Barn är med största sannolikhet mindre riskmedvetna än jag är om jag har tagit några pilsner.
        e du helt pantad i huvudet eller`?tror du jag skulle köra båt påverkad med mina barn!idiot

Kommentera

Citat:
          Ursprungligen postat av Hegge

Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
          e du helt pantad i huvudet eller`?tror du jag skulle köra båt påverkad med mina barn!idiot
          Läs igen och igen, byt sedan svar. Du har bommat lite.
          I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
          http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
          http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

tror man kan sammanfatta att det inte är lämpligt att dricka och köra båt,även om det bara är nån lättöl, för ens egen och andras säkerhet, händer det nåt är alltid den som har alkohol i blodet busted!!!

dont drink and fish!
            sportfiskeguide i växjö/småland

www.sportfiske-vaxjo.co.nr

Kommentera

Ursprungligen postat av Hegge Visa inlägg
              Hans barn kommer alltid vara hans barn, även när dom är 20, 30 och 40bast.

Man kan också ha med sig ungarna ut på sjön, t.ex. dom sitter i fram och så kanske man frontar/blir påkörd så det tar över fören.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Hans barn kommer alltid vara hans barn, även när dom är 20, 30 och 40bast.

Man kan också ha med sig ungarna ut på sjön, t.ex. dom sitter i fram och så kanske man frontar/blir påkörd så det tar över fören.
                tack!någon som fattar!!!

Kommentera

Hahaha, HV71 och Modo håller ihop.

Jag måste erkänna att vissa inlägg är riktigt efterblivna inlägg tycker jag personligen, men är hemlig av mig så håller det för mig själv. Ha era egna åsikter och försök inte rätt till någon annans åsikter även om ni inte håller med. Alla är och tycker olika, acceptera läget.
                  Vad är höjden av manlig förnedring?

Att en man har ståfräs och springer in i en vägg...
                  - och upptäcker att han har brutit näsan!

Kommentera

Håller med mackis om att det blivit onödigt hårda ord och personliga påhopp vilket faktiskt inte ger nåt konstruktivt till diskussionen men där emot så håller jag inte med om att man kan acceptera läget när så många tycker det är ok att dricka på sjön....
                    Visst är det inte så farligt att dricka en eller två bira i båten men tyvärr är det alltid så att det finns allt för många som inte vet var gränsen bör dras och därmed blir en stor fara för sin omgivning.

Att ursäkta sig med att det är så mycket mindre risker än vid bilkörning tycker jag är ett konstigt argument, visst är det lättare att hålla sig ifrån varandra, men när det väl händer nåt så är det oftast många meter ner till botten, långt till land och stor köldeffekt av vattnet vilket genast gör det kritisk.

Så visst bryr jag mig om om andra dricker på sjön, dom utsätter oss andra för en onödig risk.
                    Sup gärna men inte på sjön

Kommentera

Nollgräns på sjön? Nej tack! Tar gärna ett par pilsner så här års. Att jämföra med bilkörning håller inte. Har då aldrig hänt mej att jag varit ute o åkt bil en hel dag utan att träffa på nån annan bilist.. Att supa(vad man nu lägger i det begreppet, för mej innebär det att dricka sig rejält berusad)) på sjön förstår jag dock inte vitsen med. Gå på krogen istället;-) Dels utsätter man sig själv och ev andra för fara och fisket spolieras. Vill jag däremot ta ett par tre iskalla under en dag, så tycker jag att det är min ensak. Så länge det inte påverkar min uppmärksamhet eller tar fokus från fisket så är det ok enl mig. Tight lines!
                      Insnöad o sönderfiskad!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 412 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 488 visningar
                      0 gillar