Hur många här på FS "kör" Linux? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många här på FS "kör" Linux?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

MAC is the only way

Kommentera

Har inte råd att köra linux, kör volvo 745 från -88
      Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Slackware, FreeBSD... ibland Debian...
        Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Jag kör OSX, men kört ubuntu på min pc innan. Saknade photoshop förmycket bara, tyvärr. Det står och faller på ps

Kommentera

NetBSD & FreeBSD nuförtiden.
            Hade en media center med Gentoo och en senare version med Debian.
            Annars använder Unix dagligen på jobbet.

Häls /T

Kommentera

Kör förnärvarande Ubuntu och Gentoo... och ser ingen anledning att byta till det där andra s.k operativsystemet.
              ... everything else is baitfish.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mugge Visa inlägg
                Kör förnärvarande Ubuntu och Gentoo... och ser ingen anledning att byta till det där andra s.k operativsystemet.
                Mmmm! Unix och Linux är grejen.

Varför använda något annat?

Photo Shop visst! bara att köra en virtuell maskin så är problemet löst
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

UNIX och C var nära att ge mig stora psykbrytet 1985! Jag var därför skeptisk när jag skaffade min Imac men det fungerar oftast väldigt snabbt och stabilt. Men så lätt att konfigurera efter egna önskemål som gamla MacOS 9 är inte MacOS X.
                  Windows har jag ibland tvingats jobba med. Vilket smäck! Att man kan ta betalt för sånt!
                  Fast än är inte sista idioten dödd så det lär väl gå för M$ att fortsätta prångla ut sitt instabila virusnäste.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Rolig läsning med folk som rackar ner på program på fel grunder.

Självklart finns fler skadlig programvara till Microsofts OS när de flesta använder det och således är det mest intressant för dem som skapar de skadliga programmen.
                    OS-X har många säkerhetshål också, problemet med idioterna på Apple är att de ignorerar experterna som upplyser dem om säkerhetshålen.
                    Och det går hur lätt som helst att hacka sig in i en dator som har OS-X det bevisades fort på senaste Defcon-konferensen.

Linux pratas det mycket gott om...av folk som är inbitna Linuxfantaster. Ingen annan hör man säga att Linux är SÅ mycket bättre att man borde byta sitt eget familje-OS till Linux. Många spel fungerar inte tillfredställande eller över huvudtaget, en hel del trevliga program finns inte till Linux.

Den största anledningen till att inte byta OS från Windows till Linux på sin familjs kombinerade surf&film&spel-dator är att Windows fungerar utmärkt medan Linux inte kan tillföra någonting extra som gör det värt allt besvär att lära sig ett helt nytt OS.

Jag hade Windows XP på min förra burk, inte en ominstallation på över 3 år och aldrig en enda systemkrasch. Så där är myten om att windows ständigt kraschar krossad. Gör man fel så kan vilket OS som helst krascha, det är ett faktum.

Nu kör jag istället Windows 7 och det fungerar över min förväntan.
                    Visst, det är fortfarande i betastadiet men det är så gott som färdigt. Några systemkrascher får man ju räkna med i en beta men man ser hur långt de kommit sedan Vista-floppen.
                    Och det är ett vackert OS med bra och tydliga upplägg.

Linux och OS-X har absolut sina användningsområden också, jag ratar dem inte alls. Jag skulle inte tveka att ha en Linuxdist på en HTPC eller OS-X för en bild/film-redigeringsmaskin.

Jag tycker bara det är tragiskt att Linuxfantaster verkligen hatar MS och älskar att snacka skit om företaget och alla deras program. Jag tycker det är tragiskt att Applefanatiker fortsätter att snacka om hur dåligt Windows är när deras eget favoritföretag inte kan göra något bättre.

Kommentera

FreeBSD som serveroperativ och Ubuntu på laptopen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 432 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 272 visningar
                      0 gillar