Kräftor i Vättern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kräftor i Vättern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kräftor i Vättern

Såg två olika program på "Play TV" från TV4 om kräftfiske Vättern nyligen. Verkar som det är det fritt att fiska kräftor där varje helg från slutet av juli och framåt.
    Vi ska upp till Töreboda sista helgen i aug och tänkte passa på att trollingfiska i Vänern eller Vättern.
    Har aldrig fiskat kräftor någon gång men det verkade väldigt spännande och givande. Skulle vara kul om man kunde kombinera lax/rödingtrolling med lite kräftfiske i Vättern.
    Finns det några lämpliga ställen i närheten av Karlsborg, eller måste man bege sig längre norrut?
    Tar tacksamt emot information på lämpliga platser, djup och sjösättningsramper mm. Även annan information som finns att hämta på nätet vore uppskattat.

Mvh
    Johnny

Skulle grovt sammanfatta det hela som KAOS. Låter lite som att du ska iväg med familjen, inget jag skulle vilja utsätta mina barn för precis. Kanske går att hitta sina smultronställen, eller om man har båten i sjö hålla sig från ramperna.

Åk och kolla, skruva ner förväntningarna, då kanske det kan bli något bra.

På vattern.org finns massa info ang. regler osv.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Skulle grovt sammanfatta det hela som KAOS. Låter lite som att du ska iväg med familjen, inget jag skulle vilja utsätta mina barn för precis. Kanske går att hitta sina smultronställen, eller om man har båten i sjö hålla sig från ramperna.

Åk och kolla, skruva ner förväntningarna, då kanske det kan bli något bra.

På vattern.org finns massa info ang. regler osv.
      Nej, inga barn. Två vuxna som bägge fiskar.
      Vad är det som är kaos i sammanhanget. Rampernas tillgänglighet, eller?

Mvh
      Johnny

Kommentera

Nja, jag misstänker att han menar mordhotade fiskepoliser, sönderskurna båtar (tillhörande fiskepoliser), extremt frekvent tjuvvittjande av andras redskap samt hotfullt uppförande/mordhot när du ifrågasätter varför någon vittjar dina burar åt dig...

Med detta sagt så är det ju ändå så att det är riktigt mkt folk som fiskar - med lite tur klarar du dig utan att någon vittjar dina prylar tillräckligt länge för att få ihop en fin fångst.

Man kan också lägga sina burar sammanlänkade och uppflötade bara ngn meter från botten i ändarna av länken för att sedan dragga upp den (GPS) - men detta är inte tillåtet så det rekommenderar jag inte .

Kommentera

Läste på den informativa sidan om vättern som tipsades om ovan. Kräftfisket får vänta tills någon annan gång. Det verkar som bästa fisket finns på östra sidan. Bra information om trollingfisket också.

Hejan, din beskrivning låter lite som den vore hämtad ur filmen "Deliverance". Tandlösa män i snickarbyxor....
          Tänk va gott det är med frysta kräftor ändå...

Mvh
          Johnny

Kommentera

Japp - skrik som en gris...

Kommentera

rykten sprider sig som fjädrar i vinden.....

Jag fiskade kräftor i Motala-viken förra året med gott resultat. Iläggningsramp / sjöstättningsramp är lite risky med tanke på köerna som kan uppstå vid kräftpremiär. Jag la dock i båten (efter tips) vid Vätterpromenaden (som normalt används av brandförsvaret). Gratis och ingen kö!

Vad det gäller otrevliga markägare som försöker gå i polemik, avfördas dem med lätthet genom hålla 300-metersgränsen. I detta fall hade vi med oss distansmätare/laserkikare. Kan rekommenderas!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
              11 svar
              1 440 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              259 svar
              88 197 visningar
              0 gillar