Fisketelefon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketelefon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fisketelefon

    Hej på er.
    Nu är det såhär att jag avverkar mobiltelefoner i samma takt som fan vet vad. Inte en telefon har hållit ihop längre än ett halvår. Nu är min sony ericsson från april påväg in på lagning. Högtalaren skrapar. Största problemet ligger nog i att jag jobbar på en skitig industri, men även fiske, väta och allmänt övervåld ligger bakom alla haverier

    Har ni några tips på en 3g telefon som håller till vad som helst?

  • #2
    har själv

    har själv en telefon som klarar allt :P kommer inte i håg vad den heter det är nåt konstigt namn kan kolla på jobb i morgon . det är min jobbe telefon
    I Don't Give a F*ck who your father is..... Don't walk on the water wile i'm FISHINGsigpic

    Rullknäckarn Min Fiske Guru !

    Kommentera


    • #3
      Ja hittar jag inte nån hållbarare telefon så funderar jag på att köpa nåt billigt skräp att ha på jobbet och på fisketurerna.

      Kommentera


      • #4
        Det finns en mobil som heter Sonim XP3 Quest som tål det mesta. Den saknar dock 3G.

        http://www.sonimxp3.com/
        "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

        Kommentera


        • #5
          En youtube länk också.

          http://www.youtube.com/watch?v=dhqs2qvCMB8
          "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

          Kommentera


          • #6
            Jag har själv en Samsung B2700. Inte lika tålig som den Sonim XP3 Quest som vi har på jobbet, men å andra sidan har Samsungen lite fler funktioner, bland annat 3G, ficklampa och en ganska kass kamera.

            Kommentera


            • #7
              Jag har min mobil i en Zip-påse vid fisketuren!

              Kommentera


              • #8
                Har också avverkat X antal mobiler pga såna orsaker men skaffade i början av året en Samsung B2700 som är extra tätad och tåligare inte vattentät dock men den hänger med än och har fått stå ut med mycket av det som knäckt så många tidigare.

                Sonim XP3 är tätare och tåligare men dubbelt så dyr med sämre funktioner så den valde jag bort pga det och jag har inte ångrat mig, Samsungen hänger med hela dagar på sjön ofta liggandes på pulpeten oskyddad mot vädret men bara torka av och köra på hittils iaf. och en mobil som håller en hel fiskesäsong är nytt rekord för mig

                kameran på B2700 är OK för en mobilkamera, men som alltid inte jämförbar med ens den enklaste kompaktkamera, men för snapshots för datorn duger den bra.

                Kommentera


                • #9
                  Ett varningens ord om Sonim dock, jag köpte också en sådan då jag själv har haft oturen att gjort av meden sådär 2-3mobiler varje år sedan gymnasiet. Och det var självklart vattnet som var boven i samtliga fall....

                  Just därför köpte jag en Sonim xp2 tror jag det var, det var den första modellen av den om jag inte minns fel.
                  Iaf fall så är mobilen stor som en mindre draglåda, väger som en fyrtakts motor och har endast signaler som är "jobb" anpassade, dvs extremt irriterande och höga.
                  Funktioner var extremt få och jag ångrade verkligen mitt köp efter första dagen av användande.
                  Inte blev det bättre av att den andra dagen på jobbat gick sönder pga (hör och häpna) av lte fukt som genereats av att jag jobbat hårt och blivit svettig. Det märktes klart på displayen vilket jag då trodde kanske inte var någon fara, kanske dom helt hade någon form av "dubbel glas" display så att säga.
                  Det märkte jag dock dagen efter att så inte var fallet då min mobil inte gick att starta.
                  Så jag ringde upp företaget jag köpte den av som sedan kontaktade sonim som på ett mycket bra sätt refunderande mina pengar snabbt och smärtfritt..

                  Så för alla er som vill ha en stark mobil som tål mkt så kanske sonim är det bästa valet, men vill ni samtidigt ha en mobil som är användarvänlig till vardags och som man samtidigt kan ha i fickor som inte har en kapacitet på 3L så bör ni kolla efter något annat.

                  Nu har jag en Sony ericsson 750i tror jag den heter, alltså en mobil som också ska klara lite tuffare tag, och än så länge har den klarat sig kanon trots att jag glömt den ute i båten över en hel natt med regn och storm, och flertalet gånger tappat den i golvet..

                  MVH
                  Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

                  Kommentera


                  • #10
                    Det är skönt att se att man inte är ensam om att slakta telefoner
                    Samsung B2700 såg ju intressant ut. Får nog bli en sådan nästa gång jag köper telefon.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    76 622 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    4 893 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    6 svar
                    562 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg bandsmet  
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 363 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                    3 svar
                    560 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Arbetar...
                    X