Jaha! vad säger man...... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jaha! vad säger man......

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jaha! vad säger man......

Lite kul läsning för det läsna ögat

ÅÅ så typiskt vad har jag gjort för att förtjäna detta? Hade ju fixat allt på bilen. Det var relät till soppa pumpen som pajat. Köpte desutom ett nytt bilbatteri idag och det funkade ju kanon bilen startade direkt...

Men det luktade soppa under huven hmm kollade runt lite och tro fan det det läckte soppa som satan.. Tror en soppa ledning har sprungit läck åå så typiskt jag som har hoppats på sol och fått en sting av religions kunskapen i mig och i smyg dragit en allah och ja gud vet vad för att hoppats på sol som smällter bort isjäveln.

Men ja vad får man ??? Jo ytters få + grader och snö jaha inte riktigt vad jag vad om och inte F*N bad jag om att sopa ledningen skulle ge upp hmm ser inte ut som det blir nått fiske i helgen IGEN!!!!... Var ett bra tag sen man fiskade seriöst ja fan sist var den 9 mars och det var ju för satan nästan en 4a veckor sen ..... Tror jag lägger ner det här med gudar och andra goppar och kör fullt ut med kentas afro dans för extra sol tillskot och släggan på bilen.. Brukar fixa biffen..

Håller fortfarande fast kvar på den punkt då jag svarade ärligt på religions lärarens fråga.

Religions läraren - Ja kent vad skulle du göra om du hörde röster som sa jag är din gud lyd mig?

Jag- Jo jag skulle nog söka en läkare

Religions läraren- Va nej skulle du värkligen det?

Jag- Om jag hörde röster som sa att jag skulle lyda honom då skulle jag nog ja förmodligen söka till phsyket.

Religions läraren- va nej menar du det?

jag - hmm äää jaaa!

Ja ja nu har jag sagt mitt men skitfiske på er!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Ursäkta följade språk bruk!!

Men hur i hela helvete??? Vad har jag gjort jag blir fan galen?????????

Tro inte att man sitter och tankar nu också i ca 40 min för att när det är 1sek kvar så bangar den inte på att buggar ur totalt.. Jag blir ju så jävla knäckt..

Pallar inte mycket mer idag.. Ska se dark angel och gå och lägga mig............
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jag undrar om religonsläraren skulle säga detsamma till Anna Lindhs mördare t.ex.
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

haha kenta för tusan, låter nästan som du ska ta och hoppa snart!!!

Kommentera

Resignera Kenta! Resignera!
          Ge upp tankarna på fiske i obundet vatten! Det kommer ändå inte att hända på länge!
          Kommande helg kan du i stället glömma alla förtretligheter och njuta fullt ut av isen och ta bussen in till Uppsala. SM i isracing på Studenternas! Det du!
          Hela vintern har isgubbarna jobbat för att fixa ett perfekt isracingunderlag. Nu är det äntligen dags för årets händelse på is! Var med om den, du som kan! Jag jobbar dessvärre.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

BeBest, har du tänkt att ta dig dit och pimpla fisk så tror jag inte att det är någon idé.
            Det är nog flaskan som gäller om man tänkt pimpla där.

Dessutom är det är nog bottenfruset där så enda napp man kan få är nog på läktaren.
            Ola

Kommentera

Medge att det skulle vara ballt att sitta ute på isen, rejält påpälsad med borr, stolryggsäck, termos, utspridda fiskar på isen och och pimpla i bästa stil när publiken äntligen släpps in!
              Det borde jag gjort redan i söndags istället för att ödsla tid på Skysjön.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Låter som en väldigt oproffsig religionslärare

Kommentera

Pricken över i:et vore måhända en vägskylt modell "varning för pimplare"!
                  Ola

Kommentera

Kenta, det är bara måndag idag. Åk till OK & handla lite slang och byt ut den trasiga slangen eller skarva röret.

Ett tips kan vara att köpa en brandsläckare samtidigt eftersom bensin är svårsläckt om det väl börjar brinna.
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 509 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    260 svar
                    89 893 visningar
                    0 gillar