Nio år efter 9 / 11 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nio år efter 9 / 11

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nio år efter 9 / 11

Denna lördag har det gått 9 år sedan terroristattackerna. Oavsett vad du tror eller tycker, ta en stund att komma ihåg vad som hände den dagen. Mina tankar går till de som dödades i attacken, anhöriga som förlorade någon och hjältarna som offrade sig den dagen..../M
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Ja jag kommer aldrig att glömma den dagen.
    Bra initiativ, många dog den dagen och det ska aldrig glömmas.

Oavsett vilken religion man tror på(eller som jag är ateist) och oavsett vart man lever här på Jorden så är man inte människa om man inte känner sorg för dem som miste livet den dagen.

Kommentera

Jag kommer inte heller att glömma den dagen.
      Jag var i Kosovo och var ute på patrull när vi plötsligt blev beordrade att blixtsnabbt komma tillbaka till campen.
      I gaten hade vi fullt utrustad dubbelpost och en "Pebba". Inne på campen var det ganska tomt och tv-rummet var tvärfullt, det 1:a jag såg på TV:n var sekvensen när ett plan flyger rakt in i TT. Efter det blev allt ruskigt uppsnäppt, jänkarna därnere var helstolliga och visade alla muskler.
      //C
      http://sportfisher.se

Kommentera

Det var på vippen att jag var i USA när det där hände, var en jobbresa inplanerad som blev ändrad. Vi brukade jobba hos ett företag mellan New York och Boston. 3 andra svenskar jag känner var där, men som tur var inte i NY, och det tog flera veckor för dem att ta sig hem. Minns jag inte galet så fick de åka tåg till Kanada och sen flyga därifrån på nått sätt. Beväpnade vakter på tåget och vad det nu var.

Efter detta så märkte man att de har ganska mycket människor i USA som är utan jobb. På Newark så gick det omkring passkontrollanter och kollade pass på måfå 2005, tror jag fick visa passet 5 gånger innan jag kom på flyget. En ganska meningslös åtgärd eftersom man redan passerat genom alla möjliga stränga kontroller för att ens komma in på flygplatsen. Men de fick säkert 5$ per timme för att gå där och lalla runt.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Personligen förstår jag inte vad det har med fiske eller SNACK OM FISKE att göra.

Kommentera

Människan är en tragisk varelse...

// Tvärdraget

Kommentera

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
              Personligen förstår jag inte vad det har med fiske eller SNACK OM FISKE att göra.
              Underrubrik till Forumdelen "Övrigt" =
              Här snackas om allt som inte passar in i nån annan kategori ... inga för grova grejer bara.
              På de flesta forum, oavsett om det är datorforum, fiskeforum eller blombukettforum, finns en forumsdel där man pratar om "övriga saker" som inte har med forumets huvuddelar att göra.
              Har man så mycket emot att det pratas om saker som inte har med fiske att göra som du verkar ha så kanske du borde fundera ut något sätt att undvika det istället för att påpeka att du tycker att man ska prata fiske, i varenda forumsdel.

Förstår inte ditt problem och tycker det är förfärligt att du inte kan låta andra ha en endaste tråd där man skänker sina tankar eller whatever om den här tragiska händelse.

Kommentera

11 September 1944:
                Brittiskt bombflyg förstör cirka 75 procent av bebyggelsen i den tyska staden Darmstadt, varvid omkring 11 500 människor omkommer.
                --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                12 svar
                1 437 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mathias 70  
                Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                259 svar
                87 790 visningar
                0 gillar