Upphittad båt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upphittad båt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Upphittad båt!

Tjo!

Jag var nere en runda vid sjön idag för att se om jag hitta några bra platser att fiska ifrån då det är väldigt mycket träd o sådant runt denna sjö.

Såg en plastbåt vid vassen vid en vik, tänkte, där kan man ju inte ha sin båt så jag gick runt för att kolla läget, aja efter många om och men så fick jag in båten som drev helt löst.

Jag ringde polisen och anmälde att jag hittat båten, så nu får jag hoppas den hittar sin ägare Om där inte är någon som saknar denna båt, vad händer då?

Har för mig att den blir din om 3 månader ifall ingen rapporterar den stulen och kan verifiera att den är deras.
    Men jag har dålig koll på svensk lag så ta mig inte på orden

Grattis i alla fall säger jag, om du blir ägare till den snart!

Kommentera

Sjön är inte så värst stor, men där finns väldigt mycket stugor runt om, Polisen har ringt mig 3 gånger ikväll och frågat massa frågor, om det kunde vara olycka m.m.

Där var väldigt mycket regnvatten i båten också, några dagars regn till så hade den nog legat på botten. Såg också ut som tampen var avskuren.

Kommentera

Kan man inte välja att ta upp den själv? Polisen vet ju då vart den finns om ägaren söker den.

Jag band ju bara fast båten i ett träd, drog upp den en liten bit på land också.

Kommentera

Uppdaterar lite ang båten.

Var i kontakt med polisen idag också.. Måste säga att svenska polisen är nog det lataste vi har här i detta land, dom kommer skicka hem en märkning till mig så jag själv får märka den. Vad tycker ni, ska jag låsa båten också ? annars kan ju vem som helst ta den.

Dom påpeka också, är där ingen som saknar den så blir den min om 3 mån.

Kommentera

Gott att få det bekräftat att det verkligen är 3 månader som gäller

Låsa den och lämna en inplastad lapp med ditt namn och telefonnummer ifall ägaren skulle hitta båten kanske?
            Men kom ihåg att OM ägaren skulle höra av sig till dig så ska du hänvisa dem till polisen eftersom du "lämnat in" den.
            Vår båt blev stulen och vi fann den i en annan sjö i närheten, vi hade så klart anmält den stulen själva men fick absolut inte hämta den utan att polisen var på plats och vi kunde bevisa att båten var vår.

Vi visade gamla foton från fisketurer där man såg att det var samma båt och det godkände de.
            Senast ändrad av tintin_jkpg; 2010-09-16, 11:38.

Kommentera

Ska bli kul och se om där é någon som hör av sig. Men om inte dom kan styrka att det är deras båt, Vad händer då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
                Ungefär samma sak hände mig, hittade en båt, anmälde till polisen, de frågade frågor och sa att de skulle kontakta mig efter de hämtat den med hjälp utav sjöräddningen. Nu har det gått ca 6 månader och ingen polis har hört av sig och båten är borta
                Det finns tjuvar inom poliskåren också,lämnade in en riktig snygg plånbok troligen från USA för det låg dollarsedlar i den,kom till baka om en månad sa dom,en månad gick, jag till polisen fick till svar att dom aldrig fått in någon plånbok med dollarsedlar.
                Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Det bästa är att ta upp den helt på land. Och vända den upp och ned. Och sedan låsa fast den på bästa sett.
                  Eller tömma den på vatten och ro eller på nåt sätt flytta till ett säkrare ställe att låsa den.
                  Typ, där det är mer folk i omlopp och kanske redan finns båtar på plats.
                  Sen anmäler man den. Och hoppas att ägaren hämtar den eller att man får ta över den.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Rent hypotetiskt skulle man, i ett område där man vet att folk inte använder sina båtar frekvent, ta och anmäla någons båt som upphittad, vänta de 3 månaderna på att någon ska anmäla den som saknad (vilket inte kommer att ske) och sedan i Augusti när den ursprunglige ägaren ska använda båten så säger man bara "att det är min båt" och hänvisar till polisen. Eller?
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 435 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    87 478 visningar
                    0 gillar