Är fiskesnack ett skitforum? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är fiskesnack ett skitforum?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

kan vara så.

Kommentera

Det förvånar mig att så många av er tycker att regler inte ska gälla er.
      Reglerna om att inte posta samma tråd i flera avdelningar finns där av en anledning.
      Samma sak med att först söka svar på sin fråga innan man skapar en ny tråd.
      Ju fler trådar som frågar samma sak, desto svårare blir det att hitta svar för någon som faktiskt bemödar sig att använda sökfunktionen.

Vi får hoppas att Bergman ser tråden och förklarar en gång för alla varför reglerna ska skötas.
      Då kanske vissa förstår att de behöver hålla sig till reglerna som Bergman satt upp.

Kommentera

Om det skulle delas ut en varning så fort nån börjar muppa om C&R så skulle det vara bra, i övrigt finns det inte mycket att klaga på. Men fotoalbumet orkar man fan knappt titta i för allt jävla tjatande om C&R..

Kommentera

Det är bra som det är, lite hårt klimat men ändå mycket kärlek... hah.

Som EsoxToni påpekade hade det varit soft om de inte var så jävla mycket skit trådar och dubbel posts... likaså folk som bara postar för att få "inlägg"..
          /M
          Mina Placeringar:
          2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
          2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Är fiskesnack ett skitforum?
            Detta är vad jag kallar en inte fråga. Den som tycker det är troligtvis inte här, varför skulle han om inte gillar forumet? Så vi som är här tycker således inte att det är ett skitforum.

Håller med om allt som sagts, är själv en person som kan låta lite fördömmande och hård i orden men jag erkänner om jag har fel och det har vi alla ibland. Det enda som vi alla ska hjälpas åt är att respektera är dom, vi som inte sysslar med C&R och som inte tävlingsfiskar, vi som tycker att en ca 10 kg är okej för mig å mitt ego, dom som inte tar allt på blodigt allvar. Dom vi som inte mäter våra egon mot andra med den fångst vi fått.

För övrigt en underbart Forum. Har lärt lika mycket som jag lär. Låt det fortsätta så
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Har som andra skrivit lärt mig otroligt mycket om fiske här från fiskesnack. Jag fiskar själv och utan detta forum skulle jag säkert fortfarande jaga gammelgäddan med reflexspinnare, 0,15 nylonlina och bambuspö.
              Har fått mycket bra svar på alla mina frågor jag har haft. Har väl vart någon gång man fått ett idiotsvar av någon som ska vara rolig men det får man väl ta som vuxen och hugga tillbaks lite med en smilegubbe efter.

Har inget dåligt att säga om fs som jag kommer på nu. Tycker man det är skit så gnäll inte här och gör det ännu mer skit i så fall. Hitta ett annat forum.
              Alla tycker inte samma om allt och lite meningsskiljaktigheter uppkommer väl så klart men kan inte tänka mig att det inte händer i andra forum också.

Tack för all hjälp grabbar och tack för ett riktigt bra forum!
              Skitfiske!
              Senast ändrad av Roddan; 2011-01-29, 19:37.

Kommentera

De som lämnar FS förlorar på det själva. Tuff jargong var det för något år sedan. Nu tycker jag att 95% av alla inlägg håller en acceptabel nivå.

Själv försöker jag svara på alla "nybörjarfrågor" inom områden jag behärskar eller vet något om. Vi får accetera att alla är bra inom sina gebiet. För bara några veckor sedan ställde jag själv frågor om ekolod som i princip var rena nybörjarfrågor. Jag har fiskat i många år men har tidigare aldrig använt ekolod.

Alla är vi nybörjare på något inom sportfiske, så var schyssta mot nykomligarna.

Men sedan finns det helt obefogde trådar i stil med: "Hur fiskar man gädda?", "Vad är mäsk?"... jag kanske låter lite hård nu men google finns av en anledning.

C&R-hysterin går ibland för långt, men det är en annan diskussion (som dessutom berörts i 100 trådar...)
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Slutat att lägga upp bilder tack vare folks kommentarer som är helt irrelevanta.

Kommentera

Men sedan finns det helt obefogde trådar i stil med: "Hur fiskar man gädda?", "Vad är mäsk?"... jag kanske låter lite hård nu men google finns av en anledning.

C&R-hysterin går ibland för långt, men det är en annan diskussion (som dessutom berörts i 100 trådar...)
                    Väl talat Sir Fish !

Det man kan sakna lite ibland är bristen på ordning. många frågor börjar om i nya trådar om och om igen och tar upp samma sak som 100 andra gjort tidigare. Samtidigt så är vissa trådars Ämnes-rubrik felvisande, rent ut sagt dåliga, ibland tom, korkade. Ämnesrubrik "hjälp - hur göra" säger inte mycket om vad ämnet är eller hur. Hur ska en som söker hitta när det är sådan kaos bland ämnen och rubriker. En fråga som dyker upp i massa trådar är om tex batteri och El-motor. Men söker du efter det så hittar du få ämnesrubriker som anger vad tråden handlar om. DETTA KUNDE BLI BÄTTRE, men det kräver att någon moderator har tiden att städa, rätta och flytta trådar, rubriker mm.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
                      Detta är vad jag kallar en inte fråga. Den som tycker det är troligtvis inte här, varför skulle han om inte gillar forumet? Så vi som är här tycker således inte att det är ett skitforum.

Håller med om allt som sagts, är själv en person som kan låta lite fördömmande och hård i orden men jag erkänner om jag har fel och det har vi alla ibland. Det enda som vi alla ska hjälpas åt är att respektera är dom, vi som inte sysslar med C&R och som inte tävlingsfiskar, vi som tycker att en ca 10 kg är okej för mig å mitt ego, dom som inte tar allt på blodigt allvar. Dom vi som inte mäter våra egon mot andra med den fångst vi fått.

För övrigt en underbart Forum. Har lärt lika mycket som jag lär. Låt det fortsätta så
                      //axe sa Detta är vad jag kallar en inte fråga. ?

Jag tycker att en sån här frågeställning kan vara relevant eftersom inget forum är så bra utan att det kan bli bättre, och med tanke på dessa inlägg som tråden medför så får man ju se en liten fingervisning om vad som vi (läs alla) behöver bli bättre på i forumet.
                      Detta för att inte någon ska känna sig utanför el.rädd för att ställa vissa frågor som kan leda till att man känner sig dum.
                      På något vis känns det fel att jämföra med andra forum. Om dom nu har en annan stil så behöver det ju inte betyda att vi ska vara lika dana.
                      Se nu inte detta som gnäll utan som en frågeställning som behöver lyftas fram då och då för att bli påminda om vilket fin kanal vi har i FS.

Jag vill med detta tacka alla som tillför forumet lärdomar i en anda av förståelse.
                      Märk väl att trådens frågeställning är inte ett påstående.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 412 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 471 visningar
                      0 gillar