Fiske Gymnasium - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Gymnasium

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

foppa!? vadå plugga vidare kan bli svårt? fast det är en fiskelinje så har du behörighet att läsa vidare eftersom du läst dom flesta vanliga kurser som ex matte a,b,c och engelska svenska samhälle natur kemi osv! alltså är du behörig för högskole studier!
    med yrkesförberedande kanske du menar KY utbildningen ( kvalificierad yrkesutbildning tror ja ) ? där inriktar dom sig mera på det hela inom branchen!

Kommentera

Keep discussing =) Tycker detta låter riktigt bra
      Det var en kräfta som hette Lille-Klo, han skulle ut på simmetuuuur!

Kommentera

Tja! Jag går på fiskegymnasiet i forshaga, vi e faktiskt en hel drös som är medlemmar här på Fiskesnack, även Kurre, jerka!, Sunne, Wesslan, K-hamn, jompaaa, kungen med flera är elever från vår klass... Kan säga att skolan är yrkesförberedande men man får även möjligheter till att läsa vidare utan att läsa upp ämnen till universitet och högskola... men vill du ut i arbetslivet direkt efter gymnasiet så har du möjligheter till det... det vi läser på gymnasiet är de regulära gryndämnena... sedan har vi våra individuella ämnen där man kan välja mellan jakt, extra matte, engelska och religions kurser (dessa om du har tänkt att läsa vidare) du kan även läsa ämnen som ger dig möjligheter att skaffa eget företag... annars läser vi endel biologi, naturkunskap, marinbiologi och vattenvårdskurser... sen har vi även sportfiskemetoder, det är nog dessa många elever dras till, bara tanken att fiska på skoltid är ju frestande eller hur!! sortfiskemetoder kurserna är uppdelade i 3 kurser A, B och C på totalt 250 poäng... även vissa säkerhetskurser läser vi ochdu har möjlighet att få skepparexamen gratis o de e ju inga fel =) jag tycker att denna skolan egentligen är helt fantastisk! man får mycket bra sammanhållning till klass/skolkamraterna, en helt annorlunda relation till lärarna och många möjligheter till fiske, det finns ju bra fiskevatten efter de flesta arterna i området... under sommrarna har man även praktik, under det första lovet har man 3 veckor praktik det andra sommarlovet är det 5 veckor och sedan har man en praktik under höstterminen i 3an i redskappsbutik eller liknande... jag har bara gjort en praktik än så länge eftersom jag har min andra praktik nu i sommar, jag gjorde min första praktik i Storsjö Fjällturism och det var en jätte häftig grej, man jobbar på en camp under en period och det är jättekul! är det något mer du undrar över så är det bara att slänga iväg ett PM så svarar jag!!

mer information kan du hitta på www.sportfiskeakademin.com och på www.forshagaakademin.com

//Schlusser
        Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Sorry Schlusser, religionen slipper du inte, det är en baskurs eller ett grundämne eller vad det nu än heter.

Kommentera

Jag kommer att gå i Älvdalen.. Sportfiske turims är linjen.. grymt skön och lugn linje.. man fiskar och jollar hela tiden.. Enda nackdelen med den är att det är för mycket flugfiske...=( Gäddfreak som man är så kan det bli problem...
            Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Kapisch! Det där var kul att höra Schlusser! Räkna med några frågor såsmåningom Den låter helt superb ju... Tackar även för er andra som skrivit.

Kommentera

Kan säga att det är otroligt mycket flugfiske i Forshaga också. Alldeles för mycket enligt mitt tycke. Lektionerna i Sportfiske metoder A,B och C är säkerligen inte roliga för regnbågarna i Villingsberg. Med lite flyt kanske man får flugfiska gädda i nån annan pöl.
                Njae, så farligt är det inte, men det är väldigt mycket flugfiske på schemat.
                Annars kan det tilläggas att isfiskepassen är otroligt roliga om det inte är så bra fiske, då får man passa sig från alla 200-meters glidtacklingar och nacksvingar från bl.a. icke namngivna instruktörer...
                Men det är en kanonskola, du/ni som funderar på att börja kan ju iaf testa, och om ni inte gillar det så är det ju bara att hoppa av och börja något annat.

Kommentera

HAHAHA mmm lärarna på forshagaakademins sportfiskelinje är speciella och man kan inte finna något liknande i landet! inga namn nämnda men finns vissa lärare som är så jävla häftiga och har en humor som övervinner allt! alla som går på skolan vet nog vem jag menar hehe!

Kommentera

Ja, jag kan tänka mig att man blir bättre vän med lärarna på en sådan skola, det verkar ju så =)

Kommentera

Men hur tycker ni det är att bo borta då? Man får väl ta mkt ansvar själv och så, inga föräldrar som tjatar på en precis

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 408 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 296 visningar
                      0 gillar