Småbarnsfarsa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Småbarnsfarsa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Småbarnsfarsa

Har du kommit till den punkten då fisket får stå tillbaka för blöjbyten? Eller funderar på hur du ska få pappaledigheten att gå eller kanske bara är väldigt erfaren, något av en superfarsa?

Jag befinner mig någonstans i punkt ett och håller på att försöka starta ett forum för småbarnsfarsor. Syftet är att skapa en självklar mötesplats där man kan diskutera allt från sitt eget barn, sin sambo/fru eller kanske styra upp korvgrillning (och pimpelfiske) med andra farsor när man är ledig.

Just nu befinner sig siten i ett väldigt tidigt skede och jag behöver medlemmar som är intresserade och gemensamt vill bygga http://www.smabarnsfarsa.se med bra och intressanta diskussioner.

Siten drivs ideellt av mig och är helt gratis och reklamfri.

Just nu diskuteras det i följande trådar:

Nattningsrutiner för oss som saknar bröst

Tips till "väskan"

Vad packar ni in er i för bil?

/mvh Magnus

Ska slutligen nämna att jag varit i kontakt med Anders som godkänt att jag tar upp siten här på övrigt.
    Senast ändrad av Småbarnsfarsa; 2011-12-14, 08:57.

Coolt, lär glutta när det blir dags

Kommentera

Har släpat med mig tre ungar på alla möjliga och omöjliga fiskafängen, börja med bärsele där dom sov gott mellan blöjbytena. Sen blev det mycket korv och choklad för att de skulle orka gå så himmla långt (2-3km) Det är inte alltid så lätt när tålamodet är litet men de lär sig med tiden, så om du tar med dom när det är fångstgaranti i början och sen höjer svårighetsgraden försiktigt så får du bästa fiskekompissen resten av livet.. Lycka till

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe71 Visa inlägg
        Har släpat med mig tre ungar på alla möjliga och omöjliga fiskafängen, börja med bärsele där dom sov gott mellan blöjbytena. Sen blev det mycket korv och choklad för att de skulle orka gå så himmla långt (2-3km) Det är inte alltid så lätt när tålamodet är litet men de lär sig med tiden, så om du tar med dom när det är fångstgaranti i början och sen höjer svårighetsgraden försiktigt så får du bästa fiskekompissen resten av livet.. Lycka till
        Oj. Du var inte bangen direkt. Hur gamla var dom när du bar runt dom i selen? Min son är 5 månader och jag vågar knappt låta sambon vara borta längre än 3-4 h, då blir det ett liv i luckan...

Kommentera

Fantastiskt...
          Jag är själv en som stått tillbaka under en tid med anledning av barn. Jag kan med stolthet säga att han tog sina första gäddsnipor i sommras och han är nu tre och ett halvt. Fiske är något han älskar och det är tur att de har ett leksakspö på dagis så han kan avreagera sig mellanvarven. Jätteroligt initiativ. Kommer definitivt gå in och kika.

Anders

Kommentera

Låter intressant, har en liten, nja ganska stor, 9,7kg, sjumånaderstös som far runt här. Är pappaledig blöjbyten, mat och gå/krypövningar avlöser varandra.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Jag är med.
              A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Kul! Själv har jag ett tvillingpar på 15 månader hemma och till sommaren är det dags för pappaledighet.
                Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
                  Kul! Själv har jag ett tvillingpar på 15 månader hemma och till sommaren är det dags för pappaledighet.
                  Två tvillingar på 15 månader, det måste vara full fart hemma hos er? Hade en 7 månader jänta som hasade runt här i tre dagar. Räckte med att man vände sig om så hade hon klämt fingrarna i en byrålåda. Måste barnsäkra...

Kommentera

Har 2 barn på 4 resp 2 , köpte en Uttern 495 HT och där fanns 12v uttag så när flickan tröttnade så la hon sig och tittade på film på en bärbar dvdspelare.
                    Grabben var med i somras då han var 1.5 va lite små nervöst men det gick fint bara man har något med dom kan sysselsätta sig med

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 440 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 107 visningar
                    0 gillar