Bra filmkamera? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra filmkamera?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

OT:
    Eftersom det här verkar bli en goprotråd så är mitt tips att spela in med 720 i upplösning & 60 hz för att få bättre slowmotionklipp.
    Blir inte så bra på datorn men med PS3 och på TV'n så blir det kanonbra, antar att min dator inte är den bästa för sånt där.
    Det blir inte lika tungt att redigera heller och kvaliten duger gott.
    Ola

Kommentera

Go Pro tar helt acceptabla bilder med den avancerade vinkeln, men ingen adeptness att zooma (om du kräver det). Hd cine kräver mycket anhopning makt, men för min del drar det med sig en dator backup för helst för att anpassa filmen, men min dator är 5 år gammal så det är dags ändå
      Kristin Jenson

Kommentera

Go Pro bra kvalitet men värdelöst ljud går inte att kolla på dess filmer blir bara massa skrammel.

Kommentera

GoPro HD hero 3 är bästa actionkameran ute på marknaden just nu, om de inte löst problemet med att ljudet låter burkigt så kan man alltid hämta ljud från en mp3 eller liknande.
          Ljudet är absolut inget problem. Det är inte alls en massa skrammel som storfiskarn påstår.

KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
          Gös: 77cm 4,56kg
          Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
          Öring: 500g+
          Röding: 1,03kg 46cm
          Regnbåge: 2.5kg 53cm
          Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Contour 2+ och Contour Roam2 finns nu också, har själv en Contour GPS som jag är nöjd med.

Hitta denna som kan vara av intresse.

De verkar som Sony har problem med imma i sitt skyddshus vid blöta förhållanden.

Hade vart roligt att se samma jämförelse med GoPro 3, har själv vart lite anti mot GoPro då man ser ut som en "Teletubie" med den klumpen på huvudet när man åker skidor el. cyklar utför som jag gör när jag använder min Contour. Nya GoPro har blivit "tunnare" och smidigare.
            Var i Revelstoke, Kanada och åkte skidor i Vintras och de var inte helt ovanligt att de tappades GoPro kameror pga att de sitter rätt utsatta "uppe" på huvudet, de räckte med en gren från ett träd som slog i hjälmen så var kameran "bortslagen"

Ingen av de 3 märkena tror jag är dåliga, utan de producerar bra bilder, sen gäller de bara att välja den kamera som passar ens behov bäst.
            Senast ändrad av Patrik_J; 2012-10-20, 05:47.

Kommentera

GoPro har också "problem" med kondensbildning i huset, det har alla kameror som du själv kan öppna skalet på. Finns små absorbtionslappar som tillbehör som läggs i huset. Torkas i ugnen när de tappat effekten.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
              5 svar
              1 084 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg consfinicky  
              Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
              6 svar
              1 158 visningar
              0 gillar