Ursprungligen postat av Drisse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
På TV: Fiskedrag säsong 7 har premiär 17/10 kl 22:00 i TV4 Sport
Collapse
X
-
Nja... Det är väl mer upplägget i programmet, att dom först börjar med någon gammal skröna (fast ibland sann) om någon som blivit svald av en fisk, men sedan i slutändan tycker jag Jeremy Wade brukar vara rätt bra på att förklara hur arten i fråga egentligen beter sig. Dessutom släpper han ju alltid tillbaka sina fångster. Cool serie i mitt tycke!Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggMen det som stör mig med programmet är att fiskarna alltid framstås som livsfarliga mördarmaskiner..
Kommentera
-
Tyckte det va lite udda igår, när man ena stunden "märker" en fisk för att senare ta upp en till middag. Hur är det egentligen med beståndet av Alligator Gar?
OT: Får hålla med Barramundi ang Jeremy Wade, han brukar va bra på att punktera myterna.
Kommentera
-
Håller helt med! Tycker faktiskt inte fiskedrag är så bra när dom fiskar i sverige heller tyvärrUrsprungligen postat av world in my eyes Visa inläggFinns det fler fiskeintresserade än jag som tycker att "exotiskt" fiske efter arter man aldrig sett tidigare, eller annat fiske från andra delar av världen efter fisk man inte har någon som helst relation till, är i det närmaste ointressant!??
Har märkt att jag själv besitter uppfattningen om att fiske är bland det bästa man kan företa sig, men samtidigt rätt ointressant att se på om det handlar om arter man inte har någon mista relation till.
Fiskar absolut mestadels efter gädda, men även fiske efter tex. abborre, gös och öring-havsöring och lax ingår i kategorin om det mer intressanta fisket. Dvs. fiskar man har någon form av relation till.
Därmed blir för mig fiske på tv som avhandllar dessa arter långt mer intressant att se på, än när någon fiskar efter någon för mig okänd art i typ Sydamerka.
Vad väljer ni att främst se på tv; typ gädd/gös/abborrfiske i något svenskt vatten, eller fiske efter en förvisso stor fisk, men okänd art, i ett vatten från typ Sydamerika!??
Mest en massa drillning eller motsvarande
Menmen...
Kommentera
-
Missa inte avsnitt 2 av Fiskedrag som sänds nu ikväll. Kl 22:00 - 22:30 i TV4 Sport.
"Episod 2 - Texas 2
Mötet med jättegäddan driver Fiskedrag allt djupare in i träsken längs
Trinityfloden. Drömmen om en verkligt stor urtidsgädda hägrar.
Fiskar över två meter ska finnas i flodens djuphålor. Drömmen blir till
verklighet, större och större fiskar visar sig. Större beten, större fiskar.
Hur stor kan de bli dessa träskens giganter?"C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Smart av dom att säga att det var jättegäddor dom skulle jaga. Dum som jag är tänkte jag att det var nothern pike eller muskie dom var ute efter. Blev lite besviken när det var alligator gar dom fiskade.
I övrigt tyckte jag att programmet var helt värdelöst, ingen handling, utan bara direkt ut på vattnet och få se hugg efter hugg. Kändes helt sönderklippt hela programet. Dom skulle ha gjort detta program en timme långt istället och fått med mer känsla i det. Kanske lite om planeringen, resan, väntan på hugg och utrustningen. Den ända storyn programet hade var att han letade efter en banjo men vad har det med fisket att göra? Vi fick ju inte ens reda på om han hittade en eller inte.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
|
5 svar
1 181 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg