Blir så jävla arg!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir så jävla arg!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

AJ, blev jävulskt illamående !!

Kommentera

såg den för över 1 år sedan,, såg den igen.. så jävla hemsk
      På jakt efter 15+

Kommentera

Traditioner sitter djupt rotat, så även här.
        Tycker det osar lite hyckleri hela debatten (?)
        Kan se lite kladdigt ut, visst är det så, men som många säger, det är bara för att det är delfiner, lika söta som på kolmården.

Kommentera

Fy Faaaaan!!!

Kommentera

ja vist är det en Tradition men jag skulle tycka de va skit o de va hajar elle svärdfiskar eller några andra djur...

Kommentera

alltså fyfan!!! HUR kan folk göra såhär??! ;(
              Man kan ju skapa en namninsamling typ "stoppa delfintortyren!" på namninsamling.com och på beskrivningen kan man sätta in länken så att folk blir upprörda, = mera namn. vet inte om det är så effektivt och om det hjälper så mycket men det visar i alla fall att folk bryr sig och tar initiativ!! eller vad tycker ni anda?
              Senast ändrad av sstorfiskaren; 2008-01-12, 22:15.
              - Jag går o fiska.

Kommentera

OBS!

här finns en länk: http://namninsamling.com
                - Jag går o fiska.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flötet Visa inlägg
                  Dom säljs väl som valkött......Uuush
                  Nä-e men som Tonfisk-kött, köp inte tonfisk om den inte är märkt " Dolphin friendly" om inte, så vet ni vad burken innehåller.

Enig i att man blir "något" frustrerad/maktlös över att se bilderna, men det är ingenting i förhållande till hur EU behandlar slaktdjur. Ta bara transporterna, har sett värre saker ske än det som visas på denna film. Frugan som såg en film om transport av slaktdjur i EU fick mardrömmar flera år efteråt. Fruktansvärt måste jag säga. Själv klarade jag inte att se just den filmen frugan såg på. Är glad för det i dag. Ganska lätt att bli vegetarian, jag lovar. Men man kan också äta fisk man själv har fångat.

mvh
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                    Jag förstår vad du menar, men jag tycker detta är för mycket. Svinigt. Vidrigt. Att döda genom att skada hjärnan lär vara 10000000 ggr bättre. Så är det nästan med alla djur. Anledningen till att man dock inte får skjuta mot huvud inom jakt osv är dock att det är stor risk för att man istället skadeskjuter djur. Dessa delfinerna borde man lätt kunna döda på ett mycket humanare sätt.

Det är inte så att de avlivas direkt heller. De körs/släpas iväg till diverse platser där de sedan "avlivas" och det lär ju ta en stund. Hinduerna får hoppas de inte återföds som en stackars delfin.

Människans begåvning och brist på samvete, etik och moral är en farlig blandning. Det visas inte minst här.
                    På det stället ja. Finns andra videos som visar där de strupar dom direkt nere i vattnet när de kommer hem.

Men som sagt, vi sportfiskare som fiskar efter stor fisk är inte bättre. Bara grövre i munnen vilket visas i denna tråd när folk vill döda alla japaner osv :P !? (inget riktat till dig mink men du vet vad som skrivits )

Exemplet med hälleflundran eller big game osv är ganska relevant. DÄR kan man snacka hyckleri. Plåga fisken för plågandets skull, ibland i timmar.

Ett annat exempel är trålfiske osv här hemma i sverige. Hur avlivas fisken? Inte alls, den självdör under trycket av fler fiskar som fångas in i nätet, eller kvävs ihjäl på land.

Är vi i sverige då bättre?

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                      Enig i att man blir "något" frustrerad/maktlös över att se bilderna, men det är ingenting i förhållande till hur EU behandlar slaktdjur. Ta bara transporterna, har sett värre saker ske än det som visas på denna film. Frugan som såg en film om transport av slaktdjur i EU fick mardrömmar flera år efteråt. Fruktansvärt måste jag säga. Själv klarade jag inte att se just den filmen frugan såg på. Är glad för det i dag. Ganska lätt att bli vegetarian, jag lovar. Men man kan också äta fisk man själv har fångat.

mvh

Japp, många transporter går riktigt vidrigt till. Och det händer på hemmaplan, här i europa. Folk snackar om att döda alla japaner.

Visst, vi kan la börja spränga hela europa då som misshandlar djuren i transportvagnarna lixom...

Give me a break :P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Westermark, 2017-09-30, 20:39
                      3 svar
                      1 425 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ameama
                      av ameama

Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 221 visningar