Ursprungligen postat av Larsww
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pike Fight 2019
Collapse
X
-
eller så tar jag den som ligger en knapp mil därifrån och som är ännu bättre.Ursprungligen postat av Larsww Visa inläggJag bor 3 mil bort från sjön i fråga och jag förstår inte riktigt varför dom valde den.
Det finns 10+ sjöar inom 5 mil jag hellre hade fiskat i.
Lämna en kommentar:
-
Ja det låter ju bra. Det ser lite oseriöst ut att prata om catch and release och annat och stå och slita ut fem av sex hullingar ut en fisk som ska tillbaka.Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggDet bästa i år är att dom fiskar hullinglöst
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ja, en smidig avkrokning är bra för fiskeupplevelsen. Ska verkligen testa att böja in hullingarna till vårfisket.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggSamma här, jag har sedan några år börjat klämma ned hullingen på mina krokar allt eftersom. Tar man det lugnt så får man en fin bula med en närmast obefintlig hulling eller så går den av med vissa krokar med annan härdning.
När man kör hullinglöst skulle en snabb håvning säkert garantera "mer fisk i båten" men ofta vill jag hellre hålla tafsen med fisken i vattnet och snabbt kroka av med tången om krokningen så medger.
Kanske tappar man lite fler till visst förtret men en snabb, oblodig avkrokning är (paradoxalt nog) mer värt i det stora hela.
Lämna en kommentar:
-
Tack för tipset! Ska testa till vårfisket.Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
ja har bara tryckt in mina med en tång, dom spricker av så fint och lämnar en fin jämn yta,
Lämna en kommentar:
-
Jag bor 3 mil bort från sjön i fråga och jag förstår inte riktigt varför dom valde den.
Det finns 10+ sjöar inom 5 mil jag hellre hade fiskat i.
Lämna en kommentar:
-
"Ack Värmeland du sjöna..." Man blir lite avis på alla mängder sjöar som finns i vissa regioner i Sverige medan jag själv å ett par hundratusen till bor på en gammal havs/sjöbotten... inte toppen precis!
Lämna en kommentar:
-
Hmmm... då måste jag ha sett och hört fel... men jag tänker ändå testa den sjön jag tror de är i...Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
Dom är i värmland och fiskar, man ser kordinaterna om man pausar vid rätt tidpunkt i ett av klippena och då ser man vart dom är.
...eller så tar jag den som ligger en knapp mil därifrån och som är ännu bättre.
Lämna en kommentar:
-
Dom är i värmland och fiskar, man ser kordinaterna om man pausar vid rätt tidpunkt i ett av klippena och då ser man vart dom är.Ursprungligen postat av Kulfisk Visa inläggExtra kul att de fiskar i ett så vackert landskap som Dalsland.
Lämna en kommentar:
-
Samma här, jag har sedan några år börjat klämma ned hullingen på mina krokar allt eftersom. Tar man det lugnt så får man en fin bula med en närmast obefintlig hulling eller så går den av med vissa krokar med annan härdning.
När man kör hullinglöst skulle en snabb håvning säkert garantera "mer fisk i båten" men ofta vill jag hellre hålla tafsen med fisken i vattnet och snabbt kroka av med tången om krokningen så medger.
Kanske tappar man lite fler till visst förtret men en snabb, oblodig avkrokning är (paradoxalt nog) mer värt i det stora hela.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
|
5 svar
1 091 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg