Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pike Fight Norrland 2020
Collapse
X
-
Är det bara jag som tycker det är ganska lite reklam kring beten ändå? Känns rent spontant som att det har varit värre förut. Att man nämner det bete man fångar fisken på och så vidare är ju inget konstigt, att man hypar ett bete som man gjort själva och som nyligen släppts butikerna är heller inget konstigt. Alltid blir det något som blir extra hypat och i år blir det väl McHybriden får man anta igen (särskilt färgen Green Badger).. Japp, jag äger en sån själv nu.
- 1 gilla
-
Tycker det är kul med fiskeprogram men..
Tycker det är sjukt oansvarigt att lägga en produktion under dess tider.. i våras hade även rekommendationer om att ej resa längre än 2tim.. Där tappa dom min respekt
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
-
Själklart kommer det fram intressanta beten bla. Men det roliga är att samma kväll som ett avsnitt har sänts och något speciellt bete varit framgångsrikt så kommer det inte sällan upp en köpes annons här på fiskesnack. Önskas köpa detta bete.
Lite kul faktiskt och där ser man hur framgångsrika detta reklamprojekt är.
Lämna en kommentar:
-
Som engqvist säger, bättre reklamfilm får man leta efter :-)
Känns väldigt skönt att man själv är så trygg i sitt gäddfiske att man vet vad som funkar och inte måste springa och köpa det senaste bara för några killar på Youtube promotar det.
Sen är det kul att testa något nytt ibland, tex så hakade jag på miuras trenden då jag såg ett perfekt användningsområde för just det betet i väldigt kalla vatten.
Lämna en kommentar:
-
Att pikefight är ett reklamjippo går väl inte bortse från. Men det är ju hela vitsen med produktionen. Söder gör reklam för sin butik och leverantörerna får visa upp sina nya produkter. Sen håller jag med om att vissa profiler spelar över något oerhört. Men tror det går hem till den tilltänkta målgruppen som jag misstänker är de som hittade tillbaka eller helt hittade till sportfisket när det började bli trendigt för 5-6år sedan när alla prylar, häftiga båtar och annat gjorde entré på Svenska marknaden.
Vi som fiskat regelbundet sen vi kunde gå är inte riktigt målgruppen, för vi har sett trender komma och försvinna och vet ofta vad vi vill ha redan innan.
De beterna man hade bra fiske för 30 år sedan har jag fortfarande bra fiske på.
Om man tar produktionen för vad det är. Reklam så är det helt okey.
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Sndn Visa inläggHaha, ni är roliga. Pike fight är 100% reklam. Inget annat. Men det visar varför Söders är så stora som dom är. Så här utformar man modern reklam.
Intressant ändå att se hur lagen som är med tänker kring vad det egentligen är dom är med i.
SZ är så jävla smart att det är skrämmande. Han har ju byggt upp ett varumärke som i mångt och mycket bygger på att han är en skön snubbe (vilket jag tror han iof är...). Men inte fasen har han med sig Snoken för att han är den han tror kommer fiska hem segern till hans team. Snoken är med för han ger skärmtid till SZ produkter. Han går kanske inte hem i alla stugor, och han har definitivt ett bäst före datum. Men där han funkar är Snoken näst intill kult.
Trumman däremot plockar in Thofeldt för att vinna... för nån större säljare är han ju inte den gode Jonny. Vilket gör att dom knappt syns.
Den grejen som jag inte kan släppa med Pike fight är ändå att Normark lyckats slarva bort Mikko Seppänen. Inte ofta man ser en så naturlig profil/säljare. Både karisma och kunnande i ämnet. Hittar man en som honom så bygger man sitt sälj kring den profilen. Typ som Abu gör med Fränstam eller Westin med Danne Nilsson. Skulle vara sjukt intressant att få veta vad som hände bakom kulisserna där...
Gällande Mikko håller jag verkligen med dig, mycket konstigt att de väljer att kicka honom från pike fight. Måste ha skurit sig rejält :/ Ruggigt skön profil
När vi är inne på skön profil...jag saknar faktiskt Håkan Fransson tillsammans med Fränstam. Synd att han gick vidare till upplevstore, annars klockren kombo.Senast ändrad av Letho; 2020-11-08, 00:32.
Lämna en kommentar:
-
Haha, ni är roliga. Pike fight är 100% reklam. Inget annat. Men det visar varför Söders är så stora som dom är. Så här utformar man modern reklam.
Intressant ändå att se hur lagen som är med tänker kring vad det egentligen är dom är med i.
SZ är så jävla smart att det är skrämmande. Han har ju byggt upp ett varumärke som i mångt och mycket bygger på att han är en skön snubbe (vilket jag tror han iof är...). Men inte fasen har han med sig Snoken för att han är den han tror kommer fiska hem segern till hans team. Snoken är med för han ger skärmtid till SZ produkter. Han går kanske inte hem i alla stugor, och han har definitivt ett bäst före datum. Men där han funkar är Snoken näst intill kult.
Trumman däremot plockar in Thofeldt för att vinna... för nån större säljare är han ju inte den gode Jonny. Vilket gör att dom knappt syns.
Den grejen som jag inte kan släppa med Pike fight är ändå att Normark lyckats slarva bort Mikko Seppänen. Inte ofta man ser en så naturlig profil/säljare. Både karisma och kunnande i ämnet. Hittar man en som honom så bygger man sitt sälj kring den profilen. Typ som Abu gör med Fränstam eller Westin med Danne Nilsson. Skulle vara sjukt intressant att få veta vad som hände bakom kulisserna där...
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
-
Har inga större problem med att PF är en åratals lång reklamfilm, säkerligen långt från gratis att producera då det framstår som påkostade och snygga fiskeproduktioner. Inget vi är särskilt bortskämda med i Sverige.
Skulle jag "störa mig" på något i programserien vore det kanske den stundtals prepubertala tonen från vissa deltagare men jag är å andra sidan inte själv något under av personlig mognad på sjön så lite sten i glashus där...
Det mest irriterande kring denna och andra uppmärksammade fiskeproduktioner är genererandet av enorma mängder reklamslavar som MÅSTE köpa exakt de produkterna som visas, inte sällan helt utan kritiskt tänkande.
Som konsumentrådgivning är PF inte vassast men underhållande och intressant att följa vissa deltagares resonemang kring själva fisket.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
Jo, men att se en 90 minuters reklamfilm blir påfrestande.Senast ändrad av Letho; 2020-11-07, 22:41.
Lämna en kommentar:
-
Men allvarligt talat tycker du verkligen att det är 90 minuters reklam, och om du gör det varför tittar du då?
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
|
22 svar
10 066 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Henke E
2023-09-05, 18:58
|
||
Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
|
11 svar
957 visningar
7 gillar
|
Senaste inlägg
av Henke E
2023-08-12, 11:59
|
||
Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
|
20 svar
1 965 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av Letho
2023-07-16, 20:28
|
||
Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
|
6 svar
1 085 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av banmincer
2024-01-31, 02:48
|
||
Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
|
3 svar
558 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av lsjonsson
2023-09-25, 18:27
|
Lämna en kommentar: