vilka j*vla amatörer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilka j*vla amatörer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fogelberg Visa inlägg
    Som sagt så refererar jag bara till det jag sett, jag kan inte referera till t.ex kina för där har jag inte varit och sett hur djuren behandlas.

Fel eller inte, men jag refererar ENDAST till sådant jag själv har erfarenhet av.

Självklart så är inte hela populationen rötägg enbart för att det finns rötägg som behandlar djur illa. Skulle man säga så är ju alla godsägares ungar snorvalpar som skadeskjuter katter med hagel och fåglar med luftgevär.

Men det verkar klart som att djur som hundar och katter står väldigt lågt i kurs söderöver. Bättre så? då har jag ju inte generaliserat någon och något speciellt land. Söderöver kan ju vara Falsterbo och Höganäs också.

Corleone, ska jag uppfatta ditt jidder som hot eller personligt påhopp? Ge
    dig...

Har du sett hur det går till när ett par svenska killar som fiskar en gång per år får sin första "stora" gädda.

Kommentera

Själv är jag född med goretex kläder på. Zaltwobbler i röven, och en multirulle fast klämd mellan tårna.
      Gällgreppet är ju medfött hos de flesta, så få upp gäddan i båten har jag ju aldrig haft problem med.

Sen har jag alltid patat anerlunda en dom jag växte up med

( Men visst klart man skrattar när man ser filmen, men man måste ju tänka efter lite)

Kommentera

titta på en film som heter Blood in blood out, får ni veta vart vatos locos har kommit ifrån, killen har ju faktiskt inte någon fantasi, o tro att man är "cool" för att sätta kniven i en gädda, jaa. fjolleri kan jag bara säga.

fisken var ju i alla fall fin, synd bara att amatörer har turen på sin sida....
        Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

Haha klockrent

Kommentera

Ursprungligen postat av Jacobjh Visa inlägg
            Snacka om ordförråd på dom där pajaserna, 10 sek. och så hade man hört alla ord han kunde. Riktigt tuffa ghetto homies måste jag säga !
            Japp! synd bara att kniven inte gick längre (typ igenom båten)
            Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

Jason 91 du får nog fan stänga stalldörrarna nu innan alla dina hästar har rymt....

Kommentera

Fan vad den här tråden har hållt på länge. Dom är ju idioter i sitt uppträdand ur våran som sportfiskares synpunkt men man får ju tänka på att de är nybörjare och tyckte säkert att detta var det bästa och enda sättet att få upp gäddan utan att bli av med fingrarna när dom fick en för dom så gigantisk gädda.
                Sen att dom kunde behandlat fisken med mer respekt och att dom uppträder så otroligt barnsligt är ju en helt annan sak. Man kan ju inte låta bli att skratta åt att så pass "stora" killar håller på som små muppar(oavsätt om det är "svennar" eller invandrare) som precis har sett "Blod in blod out" för första gången och tror att dom är så ruggit coola.
                Hela tråden har ju handlat mer om att dessa killar är invandrare än hur dom behandlar fisken. Tycker att denna tråd tydligt visar på fördommarna och smygrasismen som finns i samhället... åt båda hållen. Rasismen som finns hos svenskar med svensk bakgrund och den hos dom med utlänsk bakgrund mot svenskar. Hoppas att denna klyfta kan miskas i framtiden och att alla istället kan vara stolta svenskar. Som det är i USA... alla är stolta över att vara amerikanare, hyllar flaggan, sjunger nationalsången, mm. Även om de är stolta över sitt ursprung så kan som vara stolta över båda. Inte som här... antingen eller. Här anses det nästan rasistiskt att vara stolt över att vara svensk och skapar därmed mer rasism. Jag är stolt över att vara svensk men är absolut ingen rasist. Min pappa kommer från spanien men jag ser "svensk" ut och är född här. Hoppas att alla med utlänsk bakgrund här kan bli det i framtiden, att alla dom med svensk bakgrund också kan vara det och att dom får vara det utan att bli kallade rasister. Detta är min uppfatting.
                Våga vara svensk!
                Senast ändrad av Roddan; 2007-04-21, 10:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan Visa inlägg
                  Fan vad den här tråden har hållt på länge. Dom är ju idioter i sitt uppträdand ur våran som sportfiskares synpunkt men man får ju tänka på att de är nybörjare och tyckte säkert att detta var det bästa och enda sättet att få upp gäddan utan att bli av med fingrarna när dom fick en för dom så gigantisk gädda.
                  Sen att dom kunde behandlat fisken med mer respekt och att dom uppträder så otroligt barnsligt är ju en helt annan sak. Man kan ju inte låta bli att skratta åt att så pass "stora" killar håller på som små muppar(oavsätt om det är "svennar" eller invandrare) som precis har sett "Blod in blod out" för första gången och tror att dom är så ruggit coola.
                  Hela tråden har ju handlat mer om att dessa killar är invandrare än hur dom behandlar fisken. Tycker att denna tråd tydligt visar på fördommarna och smygrasismen som finns i samhället... åt båda hållen. Rasismen som finns hos svenskar med svensk bakgrund och den hos dom med utlänsk bakgrund mot svenskar. Hoppas att denna klyfta kan miskas i framtiden och att alla istället kan vara stolta svenskar. Som det är i USA... alla är stolta över att vara amerikanare, hyllar flaggan, sjunger nationalsången, mm. Även om de är stolta över sitt ursprung så kan som vara stolta över båda. Inte som här... antingen eller. Här anses det nästan rasistiskt att vara stolt över att vara svensk och skapar därmed mer rasism. Jag är stolt över att vara svensk men är absolut ingen rasist. Min pappa kommer från spanien men jag ser "svensk" ut och är född här. Hoppas att alla med utlänsk bakgrund här kan bli det i framtiden, att alla dom med svensk bakgrund också kan vara det och att dom får vara det utan att bli kallade rasister. Detta är min uppfatting.
                  Våga vara svensk!

Hey Cinderella, go find yourself a fella, you're on the clock bitch and midnight is coming, you got the wrong man.

Kommentera

Dumskallar

Kommentera

Det har ju med okunskap och barnslighet att göra.

De lär knappast veta hur man tar hand om en fisk på ett bra sätt. Då kan man ju inte riktigt förvänta sig att de ska göra det heller...

Jag tycker det inte var så farligt. Jag har sett åtskilliga sportfiskare behandla fiskar värre än så här.

Blev väl mest störd på språket, men men.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
                      5 svar
                      1 172 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg KerryBlair  
                      Startad av Norsk, 2025-03-25, 11:46
                      1 svar
                      289 visningar
                      2 gillar