Fly vs Jerk 15 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly vs Jerk 15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fly vs Jerk 15

    Vad tyckte ni om första avsnittet i lördags?

    Själv var jag som vanligt laddad efter en längre tids fisketorka på tuben.
    Dock insåg jag efter ett fåtal minuter att detta blir ingen höjdarsäsong...
    Inget Vision, inget Daiwa, inget Headbanger, inget Leach.
    Bauer har ju varit med från början och SKA bara vara med, kanske blir lite extra besviken pga att jag känner honom lite privat.
    Istället fick man dras med ett helt hop nya team som man aldrig hört talas om.

    Det spekulerades i kommentarerna på youtube om nån slags "skandal" förra året vilket kanske låg till grund att en del av ovan lag inte är med i år, nån som vet nåt om detta?
    Där nämndes också att Vision eventuellt hade avböjt att medverka pga att det nya laget Frapp har rysk anknytning.

    Jag blev hur som helst långt ifrån imponerad av avsnitt 1 och är inte säker på om jag kommer fortsätta titta alls.

  • #2
    Dom är Polisanmälda för tjyvfiske i deras produktion. Stod om detta på Fishecos sida.

    Tycker folk skall skita i och titta oxå, inte första gången det händer.
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Det är med blandade känslor man tittar, det har hänt för mkt runt Kanalgratis som inte är okej, kanske därför flera team har hoppat av eller att det för dyrt?

        Tävlingen i sig gillar jag då det bjuder på så olika variationer av vatten, hoppas det kommer upp några riktiga grisar.

        Kommentera


        • #5
          Att titta på deras produktioner liknar jag med att man är För tjuvfiske !

          Det är varje fall vad jag tycker.
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Att titta på deras produktioner liknar jag med att man är För tjuvfiske !

            Det är varje fall vad jag tycker.
            Med den logiken är jag för att mörda människor då jag avnjuter en dokumentär om seriemördare...‍♂️

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

              Med den logiken är jag för att mörda människor då jag avnjuter en dokumentär om seriemördare...‍♂️
              Det är ju inte en helt logisk slutsats heller, tycker jag. Kanalgratis är ju en kommersiell aktör som lever på att leverera fiskeunderhållning. Om de då konsekvent exponerar människor/team som bevisligen skiter i lagar och regler för att skydda fiskbestånd tycker jag det finns skäl att avstå från deras produktioner. Jag har själv aktivt slutat titta på deras grejer eftersom jag inte vill bidra med pengar till några som upprepat visat brister på vad jag skulle kalla god fiske-etik. Fisket är kraftigt hotat i stora delar av landet och jag tycker därför det finns utrymme för andra producenter med större intresse för att skydda bestånden och där upplever jag till exempel FishEco vara avsevärt bättre...

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                Med den logiken är jag för att mörda människor då jag avnjuter en dokumentär om seriemördare...‍♂️
                Nja inte riktigt med om du kollar på en film där själva brottet spelas in när det sker så... En slags snuff movie alltså.

                Kommentera


                • #9
                  Tja liknelsen kanske haltar lite och jag försvarar inte kanal gratis om någon får för sig det. Tycker de flesta filmade tävlingarna mera försöker promota enskilda tillverkares massproducerade smörja. Fiske ska avnjutas på riktigt på sjön inte i soffan framför Tv:n med svengelska som nästan kräver skämskudde. Skulle gärna se ett förbud mot kommersiella fisketävlingar.

                  Kommentera


                  • #10
                    Nu har detta blivit en tråd om att ogilla KG och jag kan väl inte säga att jag inte håller med.
                    KG har gjort för många snedtramp i min bok, plus ett vedervärdigt personligt bemötande.
                    Jag kategoriskt bojkottar KG...

                    Har heller inte tittat på FvJ på länge. Det är många anledningar:

                    - Engelskan, nä usch och fy...
                    - För många vatten, för stor spridning
                    - För många lag
                    ​​​​​- Helt ärligt så tycker jag inte produktionen håller jämna steg med sina konkurrenter
                    - Det var bättre när det va mer indie, dvs första 6-7 säsongerna.

                    Tyvärr hittar jag inte många positiva aspekter med FvJ och jag försöker vara en positiv person.

                    När Bauer blev utmanad av Jojje, Trumman, SZ och sen några team till, det va några få lag på ungefär samma ställe. Det va tider...
                    ​​​​​​

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                    22 svar
                    10 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                    11 svar
                    967 visningar
                    7 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                    12 svar
                    1 209 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                    8 svar
                    1 222 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg mariahcarey  
                    Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                    3 svar
                    591 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Arbetar...
                    X