Ursprungligen postat av Flodebanan
Visa inlägg
Precis som någon annan skrev "det kanske ser värre ut än det är". Har inte en anning och det är precis det jag skrev. Undrar vad de håller på med, hur de fiskar, vilken metod? Och jag tycker det ser äckligt och girigt ut men du verkar ju ha patent på vad man får tycka och inte tycka. Du kan ju förklara om du vet så väl men jag förmodar att du inte heller har en aning utan själv bara spekulerar och vill verka vara viktigt. Helt ärligt, tycker du det ser sunt ut det de gör? Banka lite med spade?
Ber om ursäkt att jag skrev "sjuka svenska fiskeregler" I stora drag är de viktiga och bra för ett hållbart fiske men jag menar att det ibland kan bli lite väl mycket petitesser och försökte framhålla det i förhållande till videoklippet. Tycker videon känns ganska magstark och upprörande. Ja, jag kanske inte fattar vad de gör eller varför? Men jag tycker ändå det ser konstigt och oförsvarbart ut.
Precis som jag tycker om den bilden man får när man ser valfiske eller långrevsfiske där de kapar hajfenor på Discovery (Ja jag förstår att det är vinklat). Sen självklart att om det är svältande folk i någon rysk by eller svältande någon annanstanns i världen är det väl klart att man måste äta och, ja om det är motsägelse i det så låt gå men ser det nyttigt ut det de gör i videon?
Kommentera