rysk masslakt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rysk masslakt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Snygg edit, och ännu snyggare motsägelse. Hur kan du säga att regler vi sportfiskare har för att främja fisket fisken och miljön är sjuka (på ett dåligt sätt) samtidigt som du klagar på överfiske?!

Hur vet du att dom inte använder fisken? Hur vet du att dom inte är medvetna om hur hårt fisketryck sjön dom fiskar i tål osv? Dom kanske lägger fällan och tömmer den 1gång? Inte ens om det är en liten sjö går det att jämnföra mot vad vissa svenska yrkesfiskare/nätfiskare tar i en del av våra svenska vatten!

Tycker du ska tänka efter lite innan du börjar utala dig om löjliga regler och överfiske för du har uppenbarligen inte en aning.
    Men tjena herr allvetande Mr "Flodbanan". Lugna ner dig med påhopp! Det är ett spekulativt videoklipp från Youtube som är upprörande, precis vad det är och inget annat.

Precis som någon annan skrev "det kanske ser värre ut än det är". Har inte en anning och det är precis det jag skrev. Undrar vad de håller på med, hur de fiskar, vilken metod? Och jag tycker det ser äckligt och girigt ut men du verkar ju ha patent på vad man får tycka och inte tycka. Du kan ju förklara om du vet så väl men jag förmodar att du inte heller har en aning utan själv bara spekulerar och vill verka vara viktigt. Helt ärligt, tycker du det ser sunt ut det de gör? Banka lite med spade?

Ber om ursäkt att jag skrev "sjuka svenska fiskeregler" I stora drag är de viktiga och bra för ett hållbart fiske men jag menar att det ibland kan bli lite väl mycket petitesser och försökte framhålla det i förhållande till videoklippet. Tycker videon känns ganska magstark och upprörande. Ja, jag kanske inte fattar vad de gör eller varför? Men jag tycker ändå det ser konstigt och oförsvarbart ut.

Precis som jag tycker om den bilden man får när man ser valfiske eller långrevsfiske där de kapar hajfenor på Discovery (Ja jag förstår att det är vinklat). Sen självklart att om det är svältande folk i någon rysk by eller svältande någon annanstanns i världen är det väl klart att man måste äta och, ja om det är motsägelse i det så låt gå men ser det nyttigt ut det de gör i videon?
    Senast ändrad av ul-kul; 2010-01-15, 15:04. Anledning: förtydligande igen

Kommentera

Undrar förresten vad storsloken tycker om detta?
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Av den svenska konsumtionen av fisk så är svensk insjöfisk ca 5-6%. Vi importerar över 80%. Detta vi ser här på youtubeinslaget kan ju vara del av denna import.
        Jag tycker, alltså finns jag.
        Jag fiskar, alltså lever jag.

Kommentera

ÅsikteN, hur mycket gädda importerar Sverige? Jag har inga siffror tyvärr..

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
            ÅsikteN, hur mycket gädda importerar Sverige? Jag har inga siffror tyvärr..
            E de gädda alltihopa? Jag har i så fall inte heller siffror.
            Jag tycker, alltså finns jag.
            Jag fiskar, alltså lever jag.

Kommentera

Nä inte bara gädda men en stor del verkar vara just gädda, verkar vara insjöfisk iallafall så tveksamt om sverige importerar så himla mycket av just det. Bara intressant att veta om det finns siffror som visar på hur mycket vi importerar kontra fiskar upp själva

Kommentera

Skulle tro att den flesta mängden insjöfisk importerad till sverige handlar om fiskar som inte finns i sverige. Hajmal osv (Pangasius). Svårt att se att det skulle ske import av gädda, gös och abborre tex. Lax räknar jag inte som insjöfisk i sammanhanget.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Skulle tro att den flesta mängden insjöfisk importerad till sverige handlar om fiskar som inte finns i sverige. Hajmal osv (Pangasius). Svårt att se att det skulle ske import av gädda, gös och abborre tex. Lax räknar jag inte som insjöfisk i sammanhanget.
                  Du tror mycket du. Undrar vad du vet
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                    Du tror mycket du. Undrar vad du vet
                    Har du mer info (typ statistik) att dela med dig av? Tror många är intresserade nämligen

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                      Har du mer info (typ statistik) att dela med dig av? Tror många är intresserade nämligen
                      Nä men jag tror att det ska exporteras till väst och bli sushi av allt har jag hört att nån trodde kanske.
                      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 240 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg SABIROSE  
                      Startad av Team Colibri, 2025-07-07, 11:28
                      3 svar
                      159 visningar
                      0 gillar