rysk masslakt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rysk masslakt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Lustigt svar. Du har ju inte direkt adderat något?

Du har ovan min hypotes om att jag inte tror att sverige importerar speciellt mkt inhemska sötvattensfiskar.

Så istället nu för att påstå att jag tror mkt men inte vet. Så väntar jag gärna på din hypotes. Och eftersom det inte ska vara "tro" så räknar jag med att det även är ren fakta

Ska bli väldigt intressant att se svaret då likt Bergman, även jag skulle vilja se det.
    Men slappna av lite
    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Detta ser kanske lite otrevligt ut, men det ser inte så snyggt ut på alla fiskebåtar heller..... Jag har rest en hel del och bl.a. varit i delar av Ryssland. Jag kan intyga att vissa äter i princip vad som helst för att bli mätta. De kanske inte tänker i samma banor som oss, att det måste finnas kvar resurser till kommande generationer. De tänker nog snarare att :-"Om vi inte får i oss mat, så blir det ingen kommande generation....."

Vid ett besök i ett öststatsland (80 -talet) så hade min mor en apelsin med sig hemifrån. Hon gick på gatan och skalade, samtidigt funderade hon varför fler och fler människor började förfölja henne. Hon vände sig om och frågade några vad som var på gång, och fick svaret att de väntade på att hon skulle slänga skalet....

Hoppas att denna mat som håvades upp hamnar hos de som behöver den.

Kommentera

Fast vi svenskar är ju lite lustiga i vårat sätt att hantera saker.
        Jag skulle inte bli det minsta förvånad om vi importerar en hel del gädda tex, bara för att det blir billigare för handlaren att ta det från "långtbortistan" än från den lokala fiskaren (eller närmaste fiskmarknad)
        Vi importerar ju allt annat som vi har själv bara för att det är billigare från något annat land, sedan hur det står till med det etiska? Ja det brukar vi inte bry oss så mycket om, eller hur var det nu?
        Team Fanny Farm

Kommentera

Många som vil ha fisk på bordet, antar att detta är ett sätt att tillgodogöra behovet.. Ser ju lite lustigt ut, primitivt men effektivt..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Fiskkonservator Lubbe, 2010-09-07, 09:36
          14 svar
          2 868 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg cleanupdraw  
          Startad av Westermark, 2017-09-30, 20:39
          3 svar
          1 438 visningar
          0 gillar