Ursprungligen postat av Sg
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
rysk masslakt
Collapse
X
-
Detta ser kanske lite otrevligt ut, men det ser inte så snyggt ut på alla fiskebåtar heller..... Jag har rest en hel del och bl.a. varit i delar av Ryssland. Jag kan intyga att vissa äter i princip vad som helst för att bli mätta. De kanske inte tänker i samma banor som oss, att det måste finnas kvar resurser till kommande generationer. De tänker nog snarare att :-"Om vi inte får i oss mat, så blir det ingen kommande generation....."
Vid ett besök i ett öststatsland (80 -talet) så hade min mor en apelsin med sig hemifrån. Hon gick på gatan och skalade, samtidigt funderade hon varför fler och fler människor började förfölja henne. Hon vände sig om och frågade några vad som var på gång, och fick svaret att de väntade på att hon skulle slänga skalet....
Hoppas att denna mat som håvades upp hamnar hos de som behöver den.
Kommentera
-
Fast vi svenskar är ju lite lustiga i vårat sätt att hantera saker.
Jag skulle inte bli det minsta förvånad om vi importerar en hel del gädda tex, bara för att det blir billigare för handlaren att ta det från "långtbortistan" än från den lokala fiskaren (eller närmaste fiskmarknad)
Vi importerar ju allt annat som vi har själv bara för att det är billigare från något annat land, sedan hur det står till med det etiska? Ja det brukar vi inte bry oss så mycket om, eller hur var det nu?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskkonservator Lubbe, 2010-09-07, 09:36
|
14 svar
2 868 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg